V pokladní zóně vedou cukrovinky

Na trendy typické pro pokladní zónu v jejich prodejnách jsme se zeptali obchodníků.

V pokladní zóně prodejen zůstávají u zákazníků nejoblíbenější cukrovinky a samozřejmě žvýkačky.

Odpovídá Lukáš Němčík, Head of Marketing & Development, Svaz českých a moravských spotřebních družstev, Skupina COOP, COOP Mobil; Renata Maierl, Firemní komunikace společnosti Kaufland; Tomáš Myler, mluvčí společnosti Lidl; Tomáš Kubík, Manažer komunikace společnosti Penny Market a Michal Kuzmiak, External Communications Manager, Tesco Stores ČR.

* Co je ve vašich prodejnách nejúspěšnějším produktem prodávaným v pokladní zóně

  1. Němčík: Jedná se klasicky o impulsivní položky, typicky cukrovinky.
  2. Maierl: Čokoládové tyčinky.
  3. Myler: Veškeré artikly umístěné v pokladní zóně se prodávají velmi dobře. Nejvíce prodávaným artiklem z pokladní zóny jsou žvýkačky.
  4. Kubík: Mezi našimi zákazníky jsou oblíbené například sušenky nebo čokoládové tyčinky privátní značky Enjoy. Vůbec nejúspěšnější sušenkou je Jarmila, vysokých prodejů dosahují také oříškové a proteinové tyčinky Crip Crop.
  5. Kuzmiak: Zákazníci v pokladních zónách nejvíce kupují žvýkačky, čokolády a také baterie.

* Mění se sortiment nabízený v pokladní zóně, jak často?

  1. Němčík: To je individuální a záleží na jednotlivých družstvech a prodejnách.
  2. Maierl: Sortiment v pokladní zóně vybíráme pečlivě tak, abychom ho měli dlouhodoběji k dispozici. Reagujeme na aktuální nabídku, novinky, změny atd.
  3. Myler: Plánogramy nabízeného sortimentu v pokladní zóně měníme zhruba dvakrát do roka.
  4. Kubík: Sortiment v pokladní zóně obměňujeme průběžně. Zaměřujeme se především na nabídku produktů privátních značek. Některé oblíbené produkty nabízíme paralelně na pokladně i v regálech, nebo na displejových stojanech.
  5. Kuzmiak: Změny sortimentu na pokladních zónách provádíme vždy s ohledem na zákaznické potřeby a plány dané obchodní jednotky. Vycházíme z našich interních zákaznických dat.

* Jakými změnami prošla pokladní zóna v posledních letech?

  1. Němčík: Je větší tlak na doplnění o různá vysvětlení k doprovodným službám, či platebním terminálům. Tlak je tak především na efektivní komunikaci.
  2. Maierl: Pokladní zóny modernizujeme technicky podle potřeb a požadavků zákazníka. Nabízíme zákazníkovi, například možnost K-Scan, využití samoobslužných pokladen apod. Na základě přestaveb filiálek sjednocujeme jednotný vzhled pokladních zón pro lepší přehlednost a orientaci.
  3. Myler: Výměnou pokladen, které jsou „dvoupadlové“ a umožňují zákazníkovi v klidu zabalit zboží.
  4. Kubík: V posledních letech jsme nejen v rámci celého sortimentu, ale i na pokladnách výrazně posílili nabídku našich privátních značek. Znatelný je také nárůst zájmu zákazníků o zdravé mlsání, nebo zdravější alternativy sladkostí.
  5. Kuzmiak: Snažíme se dělat nákupy pro naše zákazníky co nejefektivnější, pro větší pohodlí zavádíme na prodejnách službu Scan&Shop, kdy zákazníci ve vybraných obchodech během nákupu mohou skenovat produkty a ty vkládat přímo do své tašky. Po skončení nakupování jednoduše zaplatí bez čekání ve frontě.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v Retail News 9.2022…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.