Módní skupina Vermont využila pro návrh nových multibrandových prodejnu v pražském Westfield Chodov a v plzeňské Olympii virtuální realitu.
I s ohledem na vysokou kvalitu vybavení a nadstandardní zákaznický servis si chtěl být Vermont jistý, že layout prodejny je navržený architektem tak, aby vše dokonale odpovídalo jejich představám. Ve virtuální realitě tak bylo možné si projít multibrandovou prodejnou předtím, než fyzicky stála.
Společnost si nejprve nechala ve svých prostorách na Pohořelci vytvořit zmenšenou verzi prodejny, tzv. mockup o velikosti 100 m2. I přesto, že mockup jim odpověděl na některé ze základních otázek týkajících se rozložení nábytku, umístění samostatně stojících kabinek či množství zeleně, stále se jednalo pouze o zmenšený model, který měl svá omezení.
Nové prodejny vznikají ve virtuální realitě
Do virtuální reality byla převedena celá prodejna včetně zázemí pro zaměstnance a vstupní pasáže. V hale společnosti Virtuplex bylo možné si projít virtualizovanou podobou prodejny v rozměru 1:1 a bylo možné tak naplno navnímat, jak obchod působí. Díky bezdrátovým VR headsetům a backpackům se dalo volně procházet kolem jednotlivých kusů mobiliáře a hodnotit použití materiálů, mezi kterými hraje prim mosaz, kůže a dřevo. Zkontrolovala se tak šířka uliček mezi regály, kvalitu osvětlení i výhledy. Důležité je, kam uvidí personál z jednotlivých konců obchodu a kolik ho budou potřebovat na to, aby jim vzadu nezůstal zákazník, kterému by nebylo dopřáno plné péče.
„U Vermontu jsme museli klást důraz na to, aby byla scéna extrémně realistická. Do detailu jsme se věnovali například osvětlení. Ladili jsme teplotu světla i jeho úhel, pod kterým ve virtuální realitě svítí na konkrétní poličku s oblečením. Velice důležité bylo také realistické vzezření materiálů a jejich textur. Ty jsme upravovali na základě dodaných fotografií konkrétních kusů nábytku, které budou v prodejně skutečně stát,” řekl Martin Albrecht, Business Development & Partnership Virtuplexu.
Virtuplex získal 3D data od italských architektů Storage Milano, kteří navrhovali design prodejny. Ta následně prošla klíčovou optimalizací geometrie 3D modelu tak, aby mohla být převedena do virtuální reality. Výhodou softwaru je, že data ukládá a během toho tvoří takzvanou knihovnu prvků, která se skládá například z použitých kusů nábytku, se kterými může architekt společně s klientem v reálném čase pracovat. Díky tomu je stavba každé další virtuální prodejny mnohem jednodušší a finančně méně nákladná.
Virtuální realita napomohla měnit detaily
„Projekt naplnil naše představy. Nevytvořili jsme virtuální prodejnu proto, abychom se rozhodli, jestli je design správný, ale abychom se ujistili o některých dílčích řešeních. Na základě zkušenosti s virtuálním prostorem prodejny jsme například změnili umístění některých skříní. Největší přínos ale vidíme v možnosti prožít emoci z nového prostoru ještě dříve, než je hotov. Je pro nás velmi důležité předávat naše vlastní nadšení z celého projektu našim kolegům, obchodním partnerům i zákazníkům. Díky Virtuplexu to můžeme dělat mnohem dříve, než by bylo možné bez virtuální reality,” říká Martin Florian, Store Concept Director, Vermont.
Napsat komentář