Heslem Action je motto: Malé ceny, velké úsměvy

Action nemá typického zákazníka. „Nakupují u nás lidé každého věku, pohlaví, z různých zázemí – od singles přes mnohačlenné rodiny až po seniory,“ říká Petr Juliš, generální ředitel Action pro Českou republiku.

Nizozemský diskontní řetězec Action funguje na obchodním modelu postaveném na neustále se proměňující nabídce.

Každý týden je v jeho prodejnách představeno přes 150 nových produktů, dvě třetiny sortimentu jsou pak neustále obměňovány. Přibližně 1 500 položek stojí méně než 25 Kč. 

První prodejny jste na českém trhu otevřeli loni v létě. Nebáli jste se vstupovat na nový trh v období koronavirové krize spojené s řadou restrikcí?

Okolnosti načasování nebyly ideální a jisté obavy přirozeně od počátku příprav panovaly, navíc se jednalo o vstup na zcela nový trh. Vypuknutí pandemie pak mělo velký vliv na celé tržní prostředí i ekonomickou situaci všech zemí, kde působíme.

Nakonec jsme otevření našich prvních českých prodejen museli odložit, jelikož v původním termínu by momentální platná proticovidová opatření nedovolila jejich plný provoz. To nám ale na druhou stranu poskytlo více času na přípravu i vyškolení zaměstnanců, a tak jsme pak mohli tuzemské pobočky otevírat v opravdu rychlém sledu. Prodejna v Hradci Králové a v Kladně byly otevřeny ve stejný den, 27. srpna 2020, a během září následovaly tři další obchody – v Opravě, Ostravě a Frýdku-Místku.

Před nedávnem jste v pražských Butovicích otevřeli svou 19. prodejnu v Česku. Přibyde do konce letošního roku ještě další?

Po prodejně v pražské Galerii Butovice jsme otevřeli ještě pobočky v Chrudimi, na adrese Dr. Milady Horákové, a to 2. prosince, a v Plzni, v ulici Nákupní, 9. prosince. Další prodejny již ale do konce roku neplánujeme. Celkem jsme za rok 2021 na tuzemském trhu otevřeli 16 nových poboček, z toho dvě v Praze.

Jaké podmínky musí splňovat lokalita, ve které plánujete otevřít prodejnu?

Obecně si vždy vybíráme perspektivní lokality, u kterých vnímáme potenciál v souladu s naší obchodní strategií. Jsme ale poměrně flexibilní. Action dokáže fungovat v každém prostředí, a proto jsme pro provozovatele rozmanitých retailových konceptů zajímavým partnerem. Mezi naše minimální kritéria, která samozřejmě máme a nepolevujeme z nich, patří: minimální celková plocha prodejny 800 metrů čtverečních, minimálně 40 parkovacích míst pro zákazníky, dobrá viditelnost, snadná přístupnost a spádová oblast minimálně 30 000 až 40 000 lidí.

Kdo je typickým zákazníkem prodejny Action?

Action nemá jeden typ zákazníka, kterého bychom mohli definovat jako toho skutečně typického. Nakupují u nás lidé každého věku, pohlaví, z různých zázemí – od singles přes mnohačlenné rodiny až po seniory. Díky 14 produktovým kategoriím nabízíme zajímavé položky pro každou skupinu. Všichni si zde přijdou na své a užijí si u nás právě svůj moment překvapení. Action je bez nadsázky obchodem pro kohokoli.

Ceny výrobků, které prodáváte, jsou vpravdě diskontní. Často se přitom jedná o výrobky evropské provenience a výrobky známých značek. Jak toho dosahujete?

Sortiment můžeme nabízet za nízké ceny z důvodu velkých objemů, které od našich dodavatelů a partnerů v Evropě a Asii nakupujeme. Tyto velké objemy nám dovoluje nakupovat právě šíře našeho sortimentu, 14 různých kategorií produktů. Jsme efektivní ve způsobu nákupu, přepravě, skladování a prodeji našich produktů – efektivita je součástí DNA naší společnosti. V každé zemi nabízejí prodejny Action téměř totožný sortiment. Prodejny se také většinou nacházejí mimo hlavní ulice, i přesto jsou však snadno k nalezení.

Společnost neustále posiluje svou nabídku a investuje do ní stejně tak, jako do provozního modelu. Naše firemní kultura spočívá v neustálém zlepšování, snižování zbytečných nákladů a vysoce efektivní realizaci se zaměřením na jednoduchost a standardizované procesy. Mnoho našich dodavatelů s námi spolupracuje dlouhodobě – někteří od samého počátku. Rosteme tedy společně a nabízíme příležitost novým zajímavým produktům v naší rozšiřující se síti prodejen a rostoucím okruhu zákazníků.

Pro zákazníky je náš sortiment zásadní, protože zahrnuje zboží denní potřeby. A také proto, že jim dělá radost. Naší povinností je zajistit, aby se zákazníci cítili dobře při návštěvě Action prodejen v jejich okolí či městě.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v Retail News 12.2021…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.