Máme rádi mladé a neklidné – jsou kreativní

Hlavním cílem je, aby výstupy, které zadavatel hledá, byly co možná nejlepší, mluvily jeho jazykem a ladily s jeho cíli a očekáváními.

Na marketing mnoha společností, např. v oblasti alkoholu či nealka, přichází mladí lidé bez zkušeností, kteří jsou naladěni tvořit. Aktuální vánoční období bude jejich prvním větším výstupem v novém normálu, i proto, že dostali šanci předvést své kreativní a inovativní přístupy.

Původně platilo, že zkušenosti v oboru, 5 let praxe, zkušenost v řízení, vysoká škola, kreativní myšlení a chuť do práce jsou základními parametry pro přijetí brand nebo trade marketing manažera do nadnárodních společností. Mělo to opodstatnění.

Takový člověk měl již zkušenosti a dokázal efektivně a rychle tvořit a koordinovat marketingové aktivity, měl tah na branku. Čím více se zkušenosti prohlubovaly a výsledky zaznamenávaly pozitivní evoluci, tím měl pro svého zaměstnavatele větší cenu a pramenící ve společnou loajalitu.

Tento přístup jsem rovněž zastával i přijímaní lidí do naší společností, která naopak hledá své manažery, kteří s marketingem či trademarketingem našich zákazníků spolupracují. Hlavním cílem je, aby výstupy, které zadavatel hledá, byly co možná nejlepší, mluvily jeho jazykem a ladily s jeho cíli a očekáváními.

V poslední době však v tomto sledujeme výraznější změny. Na zmíněné pozice se u zadavatelů hledají a přijímají mladí lidé, bez zkušeností. Často s neskutečným zájmem o práci, snahou se učit a zcela odlišným přístupem jak oboru samému, tak i tvorbě a koordinaci aktivit, které mají na starosti. Zatímco předchozí manažer by obdržel jasně svěřený úkol a ten by na základě zkušeností zpracoval, mileniál k zadání přistupuje tak, že musí fungovat, chce vyzkoušet něco nového, hravého a funkčního, reflektujícího i mladší a úplně jiné nakupující. Nekopíruje předchozí realizace a mnohdy se jimi ani neinspiruje. V práci netráví tolik času, jako my starší, ale jeho výsledky jsou často velmi překvapivé a v řadě případů neuvěřitelně funkční a kreativní, out of box.

Síla je v jednoduchosti a detailu

Já jsem dnes ohromen! Na marketing mnoha společností například v oblasti alkoholu či nealka přichází právě mladí lidé bez zkušeností, kteří jsou naladěni tvořit. Aktuální vánoční období bude jejich prvním větším výstupem v novém normálu, i proto, že dostali šanci předvést své kreativní a inovativní přístupy.

Tento konec roku je ve znamení změn. Nalezneme zde odlišný přístup k práci. Před před pár lety, na jedné z našich tradičních návštěv Global Shopu v Chicagu jsme na OMA a Global POPAI Awards s úžasem sledovali realizace především z kartonu, které byly pro nás neuvěřitelně designérsky i technologicky pojaty. Tato POP média nebyla finančně nákladná a na rozdíl od tehdy aktuálních českých realizací, ani tvarově, ani materiálově předimenzovaná. Nehledali předimenzované, ani přespříliš lákavé či monstrózní prvky, kterými by zákazníka upoutali. Sílu jsme tam spatřili hlavně v jednoduchosti a detailu.

Pamatuji si, že v minulosti jsme například realizovali paletový ostrov Jägermeister, který byl kombinací dlouhé řady materiálů a speciálních světelných efektů atp. Toto vystavení bylo na svoji dobu úžasné, ale nesmírně komplikované, finančně nákladné a svým provedením také přespříliš fragmentované. Zákazník se možná jen těžce mohl orientovat v hlavní nosné myšlence, i když celé vystavení rozhodně zaujalo.

Do popředí se dostávají nové materiálové kombinace

Tento rok bude ve vystaveních odlišný. Do popředí se dostávají nové materiálové kombinace, jako je například kombinace dočasných a trvanlivých materiálů, forexy, které jsou levné na produkci a zároveň lehké na instalaci, plexi materiály jako designérské vychytávky, a především nákladově efektivní karton, který je určen na krátkodobá vystavení nicméně dnes se s ním důkladně a kreativně pracuje i po estetické stránce. Tyto konstrukce kombinující materiály jsou skvělé pro instalaci, protože jsou praktické na váhu, převoz a následnou manipulaci a zároveň nákladově efektivní. Dají se rebrandovat, dají se přemísťovat z jedné akce na druhou.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v Retail News 12.2021…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *