Umělá inteligence „ví“, co a kdy zákazníci kupují

V posledních deseti letech se změny v používaných technologiích dotkly každé společnosti. Mezi nejčastější inovace patří pokrok v oblasti automatizace a nasazování cloudových služeb nebo umělé inteligence.

Technologie pomáhají řešit rutinní úkoly, od skladových činností až po práci vrcholného managementu. V reálném čase je ve firmách generováno velké množství dat a řadu rozhodnutí přebírají počítače.

Situace na pracovištích se změnila, protože mnoho zaměstnanců přešlo trvale na vzdálenou nebo hybridní práci. Vzhledem k tomu vznikla také větší konkurence v oblasti pracovních míst.

Technologie, které formují budoucnost firemní IT infrastruktury

Při výběru nejvhodnější IT infrastruktury a aktualizaci technologií musí IT týmy přemýšlet o tom, jak nastavit obchodní model podnikání v návaznosti na nové standardy. Klíčovým úkolem je zvážit, které technologie si právě nyní zaslouží pozornost a jak mohou pomoci při přechodu na nové požadavky.

  • Průlomové technologie

AI (umělá inteligence), automatizace a IoT. To jsou zásadní technologie, které představují budoucnost IT infrastruktury v každém odvětví a na každém pracovišti. Nejedná se sice o nové koncepty, ale pokrok v oblasti strojového učení umožňuje využít AI prakticky v každém oboru. Podle studie společnosti IDC bude v zájmu udržení agility podnikání do roku 2022 až 80 % organizací, které přejdou na hybridní obchodní model, investovat až čtyřikrát více do infrastruktury s podporou AI a technologií Edge Computing. „Výzkum, který jsme realizovali ve společnosti Dynabook, tuto předpověď potvrdil: 52 % evropských IT manažerů uvedlo, že rozhodnutí o nákupu řešení pro AI a strojové učení je nyní důležitější než před pandemií. Z více uvedených možností zmínilo 59 % oslovených potřebu zavedení nositelných zařízení, pro 60 % jsou důležité automatizační technologie a 52 % vidí důležitost nasazení řešení Edge Computing,“ popisuje Nick Offin, ředitel prodeje, marketingu a provozu společnosti Dynabook Northern Europe.

Firmy musí zvýšit svou efektivitu, získávat a využívat poznatky o potřebách svých zákazníků a řídit nástup nových technologií v souladu s očekáváním zákazníků. Řešení Edge Computing lze například vhodně kombinovat s nositelnými zařízeními nové generace, jako jsou chytré brýle. „Podle našeho výzkumu nasadí chytré brýle během příštích tří let pravděpodobně 63 % organizací s tím, že 47 % z nich očekává od tohoto kroku efektivnější mobilní práci,“ uvádí Nick Offin.

  • Sociální technologie

Univerzální termín pro technologie, které zlepšují uživatelům život. Vzhledem k obrovskému nástupu home office se tato oblast stále více zaměřuje na optimalizaci podmínek pro vzdálenou práci zaměstnanců v domácím prostředí.

Základní sociální potřebou je komunikace. Proto také zaznamenaly nástroje jako Zoom, Microsoft Teams a Cisco Webex za posledních 18 měsíců exponenciální růst. Tyto služby mají mnohem větší význam, než jen zvýšení produktivity – hrají také důležitou roli v pohodě zaměstnanců při vytváření vztahů s týmem. Pouze 30 % respondentů průzkumu společnosti Dynabook uvedlo, že je pro ně při zvyšování produktivity vzdálené pracovní síly prioritou pohodlí a spokojenost zaměstnanců.

  • Správný hardware

Při podpoře vzdálených pracovníků na home office mohou hrát důležitou roli i zdánlivé detaily, jako jsou ergonomické židle, klávesnice či myši. Pečlivou pozornost je však třeba věnovat zejména notebookům – jednomu z klíčových zařízení nové pracovní éry.

Přechod na nové standardy otevírá společnostem možnost optimalizace a zlepšení jejich provozu. Pro úspěšnou adaptaci je zásadní prozíravost při volbě nově implementovaných technologií, spokojenost zaměstnanců i dobře vybraný hardware.

AI jako nástroj proti výpadkům v zásobování

Ani obchodníkům, ani zákazníkům se pochopitelně nelíbí prázdná místa na regálech způsobená výpadky v zásobování. Abychom se jim vyhnuli, je nutné plánovat dopředu. S umělou inteligencí (AI) se pohled do křišťálové koule může stát spolehlivější předpovědí. Tuto technologii lze zvláště dobře použít při řízení dodavatelského řetězce. „Aby se zákazníci mohli postavit před plné regály, jsou předpovědi AI velmi užitečné. To je důvod, proč některé maloobchodní společnosti již používají prognózy prodeje podporované AI. Ale stále existuje spousta prostoru pro zlepšení,“ říká Thomas Kempcke, odborník na logistiku a autor studie: „Předpovědi počasí nejsou při zásobování prodejen zohledňovány“. Studii „AI v dodavatelském řetězci“ provedla společnost EHI Retail Institute na zadání společnosti Relex Solution.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v Retail News 10.2021…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.