Po vynucené rok a půl dlouhé pauze se obchodníci a jejich partneři setkají v září na Retail Summitu 2021 v Praze.
Pokud chcete porovnat vaše názory s kolegy z jiných firem a probrat, kam trh směřuje, pak není lepší příležitosti než právě Retail Summit.
O osobní setkávání na konferencích je znovu zájem a dokazuje to i Retail Summit 2021, největší setkání klíčových hráčů obchodního trhu ve střední Evropě. Tradičně probíhal v únoru, letos musel svůj termín hned třikrát měnit. Nakonec se tato velká odborná i společenská událost koná již 21.–23. září. Nový je nejen termín, ale také místo konání.
Po devíti letech se akce přesouvá z Clarion Congress Hotelu do Kongresového centra Praha, kde zaplní druhý největší sál a přilehlé prostory včetně foyer s výhledem na pražské panorama.
Všechno se mění?
Hlavním tématem je letos „Nová realita obchodu“, přičemž pořadatelé z Blue Events a Svazu obchodu a cestovního ruchu k němu možná z opatrnosti přidali otazník. Jejich cílem je v bohatém programu ukázat, co se v obchodě pod vlivem událostí posledního roku a půl mění, a co naopak zůstává. Přinesla pandemie opravdu revoluci? Nebo se v dlouhodobém horizontu bude spíše jednat o evoluci s rychlým startem? Celkem 80 řečníků přinese v rámci příspěvků a diskusních bloků širokou paletu názorů. Retail Summit přitom opět ukazuje, že je místem setkání všech obchodníků. Ať už začínali s kamennými prodejnami, nebo na internetu, dnes všichni působí v propojeném ekosystému „nového retailu“.
Další novinkou je i to, že klíčový řečník hlavního programu tentokrát nepochází ze zahraničí, jak bylo v minulosti zvykem. Je jím totiž Tomáš Čupr, CEO Rohlik Group. Úspěch jeho byznysu dobře ukazuje právě změny, které se na trhu odehrávají. V roce 2020 vyrostl Rohlík meziročně o 101 % a obsluhuje nyní měsíčně zhruba 750 tisíc zákazníků. Český model úspěchu v online prodeji potravin se daří vyvážet do okolních zemí a firma se tak stává lídrem v online prodeji potravin v regionu.
Zákazníci i firmy v nové realitě
Již nyní je jasné, že řada změn v chování spotřebitelů přetrvá i v době rozvolnění. Změnily se zejména nákupní rutiny, do obchodů chodíme méně často, nákupy více plánujeme a za jeden nákup v obchodě necháváme více peněz. Radikálně se proměnila role našeho domova a také to, kde nakupujeme.
Velkými změnami prošly samotné firmy, které byly nuceny rychle adaptovat nové technologie a dostat se do nových kanálů prodeje. Odborníci se shodují, že tak výrazného pokroku v e-commerce či pokroku v digitalizaci bychom, nebýt pandemie, v tak krátké době nejspíš nikdy nedosáhli. Někteří kamenní obchodníci začali pracovat více na svých vlastních firemních systémech a odpoutali se od technologií předepsaných ze zahraničních centrál. Byli tak schopní působit jako „omnichanel“ hráči a zaměřit se na zákazníkovy potřeby napříč prodejními a komunikačními kanály. Úspěch slavily také nové technologie např. pro cílený marketing v rámci aplikací bank, nebo nové metody pro sledování počtu lidí na prodejní ploše a jejich pohybu, což následně vyhodnocuje umělá inteligence. Ta se uplatnila také v oblasti cenotvorby a pomohla lépe předpovídat poptávku a vyrovnávat výpadky příjmů.
Napsat komentář