Nákupní návyky v novém normálu

Není pochyb o tom, že pandemie změnila celý maloobchod a způsob nakupování. Některá pravidla spojená s pandemií – hygiena rukou, respirátory, přísné limity obsazenosti – velmi pravděpodobně ustoupí, jakmile pandemie „skončí“. Se stejnou jistotou ale můžeme konstatovat, že pandemie změnila celou řadu nákupních návyků, přičemž tyto nové trendy už s námi zůstanou nejspíš navždy a postupně začnou představovat jakýsi „nový normál“.

Sensormatic Solutions – jako přední světový poskytovatel maloobchodních řešení umožňujících inteligentní a cílené zapojení nakupujících – analyzuje a snaží se porozumět budoucím maloobchodním a zákaznickým trendům.

Nejnovější originální výzkum Sensormatic, do kterého se zapojilo 5 107 evropských nakupujících ve Velké Británii, Francii, Německu, Španělsku a Itálii z března 2021, se zaměřil na současné a budoucí nákupní zvyky v klíčových evropských ekonomikách a odhalil mnoho zajímavých poznatků.

Více nakupujících využívá služby click & collect

Navzdory mnohým přesvědčením pouze 25,2 % respondentů uvedlo, že za posledních 12 měsíců nakupovali kvůli Covid-19 podstatně méně. Téměř 60 % připustilo, že jejich nákupní návyky zůstaly nezměněny a 14,1 % respondentů tvrdí, že od začátku pandemie ve skutečnosti nakupovali podstatně více.

To souvisí se skutečností, že stále více evropských nakupujících využívá služby click & collect (v průměru 27 % evropských nakupujících použilo v obchodech za posledních 12 měsíců služby click & collect), zatímco v kamenných obchodech nakupují méně.

Nakupující v obchodě věnují velkou pozornost novým hygienickým a bezpečnostním standardům a současně chtějí vidět nové technologie, díky nimž se v prostředí kamenných obchodů budou cítit pohodlně.

Téměř polovina respondentů (49 %) připustila, že by si přála vidět omezený počet zákazníků v obchodech. Mezi dalšími opatřeními respondenti zmiňují dodržování povinných rozestupů (41,7 %), využívání systémů detekce nošení roušek či respirátorů (36 %) a bezkontaktní / samoobslužné pokladny (34,9 %).

Pochopení cesty nakupujících se stalo klíčovým prvkem

Na druhou stranu také vidíme, že nakupování se stalo účelnějším a nakupující – nyní pravděpodobně více než kdy dříve – vnímají některé zásadní výhody nákupní zkušenosti v kamenném obchodě, jako například možnost vidět / dotknout se produktu před nákupem (46,4 %), potěšení z nakupování (33,8 %) a možnost získat zboží okamžitě (32,2 %).

Pochopení cesty nakupujících se nyní stalo klíčovým prvkem k pochopení celkového chování nakupujících v obchodech. Tyto informace jsou zcela zásadní pro schopnost prodejců skutečně přetvořit zážitek nakupujících a přizpůsobit se tak „novému normálu“. Řešení In-Store Shopper Journey od Sensormatic Solutions pomáhá shromažďovat informace, vizualizovat je a ovlivňovat s jejich pomocí provoz nakupujících, čímž nabízí ještě holističtější pohled na provoz obchodu. Přístup multisenzorové technologie společnosti Sensormatic zajišťuje vysoce přesná data z prostředí obchodu pro měření a analýzu pohybu zákazníků v obchodě, spolu s dopadem propagačních akcí a reklamních panelů, pro ještě lepší zážitek z nakupování.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v Retail News 5.2021…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.