Roste zájem o specializované čisticí prostředky

Ať už před vámi stojí malý nebo velký úkol v oblasti čištění, nabízíme vám to správné a efektivní řešení, zní slogan společnosti Kärcher. S paní Miladou Skutilovou, jednatelkou společnosti v České republice, jsme hovořili o tom, jak je pro retail právě v současné době důležitý správně provedený úklid prodejních prostor.

V době pandemie Covid-19 se razantně zvýšil zájem o hygienické prostředky a výrobky určené pro hygienu a úklid. Jak se to projevilo na poptávce a zájmu vašich klientů z oblasti firem servírujících retail?

V retailu hrála hygiena a čištění vždy velkou roli. Úklidové firmy jsou většinou připravené a vybavené, obnovují a doplňují svůj strojový park v podstatě stále. Poptávka se zvýšila, ale ne skokově. Samozřejmě se výrazně navýšil zájem o specializované čisticí a dezinfekční prostředky a čištění parou. Na druhou stranu mnoho retailových provozů je zavřených, to ovlivňuje poptávku samozřejmě negativně.

Které typy zařízení jsou nejvhodnější pro úklid v prostorách maloobchodních prodejen?

Co se týče menších ploch, nejčastěji je používaná manuální technika, tzn. úklidové vozíky a mopy. Samozřejmě bývá tato manuální technika doplněná v těchto prostorech vždy nějakým vysavačem.

Ve větších obchodech jsou využívány k úklidu menší kompaktní podlahové stroje, které bývají zpravidla doplněné vysavačem a mopem, který je využívaný pro vytírání špatně dostupných míst.

Digitalizace proniká do všech lidských aktivit. Lze tzv. chytrá řešení využít i v úklidu například prodejní plochy?

Popravdě zájem o digitalizaci úklidu je v retailu minimální. Je to často dáno tlakem na cenu úklidu v této oblasti. Stále je v úklidovém sektoru poptávka spíše po nové pracovní síle k obsluze strojů než zájem o digitalizaci.

Které metody, postupy úklidu se v současné době nejvíce používají v retailu?

Ve většině retailových prostor můžeme najít nějaký suchý nebo mokrosuchý vysavač. V menších a stísněných prostorách se často využívá k vytírání manuální technika, tzn. mop a kbelík, protože manipulace s podlahovým mycím strojem je zde složitější. U rozlehlejších prostor se využívají podlahové mycí stroje, které jsou určitě efektivnější. Stroje bývají často doplněné mopy k dosažení hůře dostupných prostor. V současnosti se také více dezinfikuje, ať už jsou to podlahy nebo místa, kde to má větší smysl, jako např. kliky u dveří, toalety nebo plexiskla. Dezinfekční roztok je zde nejčastěji nanášený manuálně, tzn. hadrem nebo mopem.

Stále žádanější v době Covid-19 je čištění suchou párou. Jaké jsou výhody této metody a kde všude lze dezinfekci suchou parou použít?

Čištění párou je aktuálně hodně oblíbené. Je velmi hygienické a nenáročné na provozní náklady, protože není nutné používat čisticí prostředky, ale stačí pouze využít obyčejnou kohoutkovou vodu. V dnešní době je čištění párou velmi oblíbené, protože díky vysoké teplotě, kterou dokáží vyvinout, zneškodňují velké množství virů a bakterií. Naše profesionální parní čističe jsou v současnosti certifikované k odstranění nejen bakterií, ale také k deaktivaci obalených virů, jako je např. Covid-19 nebo i norovirů, které často způsobují průjmy nebo zvracení. Proto je pára velmi vhodná k úklidu v hotelích a restauracích, ve zdravotnictví, ale i v průmyslu a čím dál tím větší zájem o tuto technologii je také z retailové oblasti.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v Retail News 12.2020…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.