Čeští obchodníci budou potřebovat daleko jasnější přehled o tom, jaké skladové zásoby mají ve všech částech svého prodejního kanálu, pokud se budou chtít přizpůsobit rozšiřující se digitalizaci retailového prostředí.
Po rozvolnění většiny Covid-19 omezení od 3.prosince přišlo znovuotevření obchodů v Česku zároveň se startem vánočních příprav. Ale není to jen o Vánocích, ale také o prostředí, které se dramaticky posunulo směrem k digitalizaci.
Čeští maloobchodníci už také nastoupili na tuto cestu. Nabízí jak osobní vyzvednutí v místě prodeje, také je toto zboží viditelné online a je možné ho objednat a vyzvednout téměř okamžitě z vlastních nebo smluvních obchodů. Click & Collect je dalším možným způsobem, který umožňuje objednání a doručení zboží na vybrané místo.
Tyto služby závisí na přesnosti znalosti lokality a stavu zásob prostřednictvím používání RFID tagů a dat dostupných ve všech místech řetězce. Řešení společnosti Sensormatic pro Správu a řízení zásob umožní zrychlení pohybu zásob zvýšením spolehlivosti a dohledatelnosti položek v rámci obchodů. Ty pak mohou dle těchto informací maximalizovat využití prostoru a prodej na metr čtvereční.
Obchody pak můžou daleko přesněji plánovat, objednávat, přidělovat a doplňovat, aby mohly v průběhu času vyladit nabídku vystavených produktů a lépe využít vybavení prodejny. Mohou zvýšit obrátku skladových zásob a najít nové zdroje příjmů zpětným využitím dat v dodavatelském řetězci a lépe tak reagovat na poptávku zákazníků.
Řešení propojuje obchodníky se zákazníky
Řešení umožňuje obchodníkům prohloubit propojení se zákazníky tím, že mají absolutní jistotu, že zboží objednané online je dostupné. Tím, že mají jednotný pohled na veškeré skladové zásoby, ale také na různé promo akce a zákazníky, můžou obchodníci začít personalizovat své nabídky prostřednictvím emailů, SMS a oslovením v obchodě a vědět, že jsou schopni přiřadit ke konkrétnímu zákazníkovi konkrétní nabídku produktu. Mohou pak také rozšířit úlohu prodejní plochy nabídkou online video zkoušecí kabinky pro zákazníky, kteří chtějí předem vidět, co kupují a předvedením produktu těm zákazníkům, kteří si jej přejí přijít zkusit osobně.
Přínosy RFID ale tímto nekončí. Identifikací produktů po celý jejich životní cyklus dochází ke zjednodušení správy vratek a refundací, ujištění se, že jsou zákazníci spokojení, ale také umožnění rychlého návratu vráceného zboží znovu do prodeje.
RFID těsněji integruje všechny prodejní kanály
Obchodníci, kteří se dívají dále do budoucnosti, už využívají přínosy RFID několik let. Nicméně důvod začít využívat tuto technologii je nyní silnější než kdykoliv dříve. Je třeba daleko těsněji integrovat všechny prodejní kanály a zajistit jejich hladké fungování a přesun zboží k zákazníkovi.
Jasný příklad této aktivity přichází také z amerického obchodního domu Macy’s, který se rozhodl udělat z dostupnosti skladových zásob hlavní misi v rámci svého Program Once. Ten představil ‘‘Pick to the Last Unit‘ (P2LU) ve svém řešení pro omnichannel. Toto řešení zajišťuje, že i poslední kus jakéhokoliv zboží je na prodejně lehce dohledatelný a dostupný k okamžitému prodeji.
Obchodníci v online prodeji často nevystavují poslední kus dané položky, protože nemají dostatečnou důvěru v data o skladové dostupnosti. Stává se tak, že pokud množství daného zboží spadne pod určitou minimální hladinu, tato položka je vnímána jako vyprodaná a není tedy dostupná pro objednání.
Napsat komentář