Většina obchodů měří počet zákazníků přidělováním košíků nebo manuálním počítáním brigádníky. Naštěstí existuje sofistikovanější způsob, který umožní dodržovat vládní nařízení v obchodech či nákupních centrech, a navíc umí sbírat zajímavá data o zákaznících.
Chytré kamery
Společnosti NTT a Cisco nedávno představily kamerový systém Cisco Meraki se softwarem Everyangle, který je daleko propracovanější než současné metody počítání. Kamerový systém je jednoduchý na instalaci, dokáže měřit počet zákazníků na m2 a upozornit, pokud se překročí povolené množství lidí.
Po fyzické instalaci kamer technici ze společnosti NTT nakonfigurují systém a umožní obchodům sledovat chování zákazníků v reálném čase prakticky odkudkoli. Stačí se jen připojit k dedikované aplikaci z počítače nebo mobilu.
Bezpečné nakupování
- Monitoruje počet zákazníků v prodejně pro maximální efektivitu při nakupování
- V reálném čase ukazuje aktuální obsazenost obchodu pro ubezpečení zákazníků i obsluhy
- Upozorní zaměstnance v případě, že se počet lidí v prodejně blíží maximální povolené hodnotě nebo ji překračuje
Bezpečné nákupní hodiny
- Ověřuje, zda zákazníci splňují stanovená věková kritéria pro nákup v určitých hodinách
- Upozorní zaměstnance, pokud do prodejny vstoupí zákazník, jehož věk neodpovídá nastaveným kritériím
Bezpečné placení a čekání ve frontách
- Sleduje rozestupy mezi zákazníky čekajícími u pokladen
- Venkovní kamery
Počítáním lidí funkcionalita kamerového systému pouze začíná. Kamera mapuje, kde a na jak dlouho se zákazníci zastavili.
Díky technologii facial recognition systém určí pohlaví, věkovou kategorii a další demografické kategorie nakupujícího. Managment prodejny tak může kamery využít i po (doufejme brzkém) skončení vládních opatření ke sběru užitečných marketingových zákaznických dat.
Zjistí například, jaké jsou nejexponovanější časy pro jednotlivé cílové skupiny, jaké regály jsou pro ně nejatraktivnější a tomu dále přizpůsobí ceny a komunikaci na prodejně.
Software kromě jiného umožňuje i inteligentní detekci podezřelých osob a prevenci potenciálně nebezpečných situací. Veškeré informace jsou uložené v cloudu Cisco, jednom z nejbezpečnějších míst digitálního světa.
Cenný zdroj dat o zákaznících
- Počet zákazníků v jednotlivých dnech i hodinách
- Pohlaví
- Přibližný věk
- Heat mapa
- Kde se zákazníci nejčastěji zdržují
- Kudy chodí, kde se zastavují
- Využití pro cílenou reklamu na prodejně i mimo ni
Požádejte o živou demo ukázku online. Do konce roku 2020 nabízí společnost NTT možnost kamery Meraki i software Everyangle zdarma na 1 měsíc vyzkoušet.
Pro využití nabídky stačí vyplnit formulář níže:
Více informací na www.inovace-retail.cz.
Napsat komentář