Online od vietnamských večerek k obchodním řetězcům

Marketplace Nulisec propojuje výrobce s obchodníky. Jak říká Lukáš Pham, jeden z jeho tří zakladatelů, přispěla k jeho růstů i koronavirová krize, která urychlila rozvoj online obchodování a omezila osobní setkávání obchodních zástupů firem.

B2B české velkoobchodní tržiště Nulisec se původně zaměřovalo na vietnamskou komunitu v tržnici Sapa. Postupně expandovalo na celý trh a dnes tvoří přes polovinu zákazníků Češi. Počet registrovaných obchodníků by měl koncem roku dosáhnout 2 400.

Co znamená Nulisec a jaká je podstata celého projektu?

Slovo Nulisec pochází z latinského Nulli Secundus. Anglický překlad je „Second to none”, což by se dalo do češtiny přeložit tak, že nejste druhý za nikým. Naší misí je zefektivnění velkoobchodního prodeje nezávislého trhu. Chceme výrobcům a značkám pomoci s viditelností a zejména digitalizací B2B prodejních procesů. Pro firemní odběratele to znamená jednodušší přístup ke stávajícím a novým dodavatelům, kde mohou být jazykové či obchodní bariéry.

Pro koho je projekt určen, kdo ho nejvíce využívá?

Projekt je určen pro všechny B2B společnosti, které obchodují se zbožím. Naší cílovou skupinou mezi prodejci jsou přímo výrobci a distributoři, kteří chtějí prodávat do nezávislého trhu nebo chtějí zlepšit či přidat další obchodní kanál v podobě online B2B prodeje, a tak umožnit lepší servis svým zákazníkům. Značky, které naše služby využívají, chtějí mít své produkty v co nejvíce obchodech. Tito dodavatelé mají strategii intenzivní distribuce, což znamená, že jsou schopni dodat své zboží do každého koutu Česka.

V rámci nákupní skupiny naše služby využívají distributoři, maloobchodníci z nezávislého trhu a HORECA, kteří hledají nové dodavatele nebo chtějí mít lepší způsob objednávání zboží u svých stávajících dodavatelů.

Obě skupiny, jak prodejní, tak i nákupní, ocení zejména možnost navázání nové obchodní spolupráce především v době koronavirové, kdy se nepořádají veletrhy nebo se nelze setkávat osobně s obchodními zástupci.

Projekt funguje jen v ČR nebo i mezi zahraničními firmami?

V současné době jsou na našem tržišti aktivní uživatelé z Česka a Slovenska, nicméně v blízké době bychom se rádi rozšířili i do dalších sousedních států. Díky tomu, že je platforma multijazyčná, mohou na ní obchodovat už i zahraniční společnosti.

Velcí nadnárodní obchodníci mají své vlastní dodavatelské a distribuční kanály. Zajímají se také o tento projekt?

Pro nadnárodní značky a výrobce, kteří chtějí prodávat do nezávislého trhu, to smysl dává. Zejména to dává smysl značkám, jež nás berou jako kanál pro oslovení nových obchodních partnerů, a také zefektivnění a zdigitalizování prodeje odběratelům, kteří doposud využívají různorodé formy objednávání, např. telefonicky, e-mailem nebo dokonce i faxem.

Naopak pro velké odběratele to zatím smysl nedává, protože mají své procesy a tradice. Se stávajícími dodavateli jsou integrovaní přes systémy známé jako EDI, u nichž je potřeba integrace u obou stran přímo do skladových systémů.

Co musí dodavatel a odběratel splnit, aby se mohl do marketplace Nulisec zapojit?

Každému uživateli stačí jednoduchá registrace, po níž jsou námi ověřeni a aktivování. Konkrétně ověřujeme jejich platné IČO a e-mail. Dodavatelé si dále mohou sami nebo s naší asistencí vytvořit svůj online obchod, k čemuž potřebují seznam produktů včetně atributů jako jsou popisy, ceny, cenové úrovně a také produktové fotografie. Všechny tyto podklady zpravidla již mají připravené, proto mohou hned začít prodávat přes internet.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v Retail News 09.2020…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.