Nároky na pet food stále rostou

„Majitelé domácích mazlíčků jsou stále informovanější a náročnější na složení a kvalitu krmiva,“ říká Petr Ludvík, General Manager společnosti Partner in Pet Food CZ.

Společnost Partner in Pet Food sídlí v Maďarsku, má přibližně 1 500 zaměstnanců a působí v pěti zemích: v Nizozemsku, v Maďarsku, v České republice, na Slovensku a v Polsku. S devíti továrnami v celé Evropě je jediným tržním subjektem s integrovanou celoevropskou výrobní sítí. V ČR má dvě továrny, v Brništi u České Lípy vyrábí suchá krmiva a ve Veselí nad Lužnicí konzervy a kapsičky.

Jak byste charakterizoval společnost Partner in Pet Food a její pozici na trhu?

Partner in Pet Food je inovativní vedoucí evropský výrobce krmiv pro domácí zvířata. Dodáváme více jak 470 zákazníkům v celé Evropě, včetně hlavních retailerů, specializovaným prodejnám a veterinářům na 38 trzích, na kterých působíme. Jsme druhým největším výrobcem mokrých a suchých krmiv pro maloobchodní prodejce v Evropě. Nabízíme celou řadu vysoce kvalitních potravin pro psy a kočkysuchá krmiva, konzervy, kapsičky, poloměkká krmiva a pamlsky. Podíl vlastních značkových produktů společnosti, mezi něž patří PreVital, VitalBite, Propesko a Nutrilove, se neustále zvyšuje. Důkazem toho je i skutečnost, že jsme v loňském roce uvedli na trh dvě nové superprémiové značky SHELMA a POLARIS. Naším cílem je stát se jedničkou v prodeji značkových krmiv v Evropě a nabídnout našim partnerům nejlepší poměr kvality a ceny.

Působíte ve 38 zemích světa, jaké jsou odlišnosti v chutích domácích mazlíčků?

Chutě domácích mazlíčků jsou podobné bez ohledu na zemi. Ovlivňují je spíš požadavky a přístup spotřebitelů. Klíčovými trendy, které hýbou trhem pet food, jsou premiumizace a humanizace. Každý trh je však specifický. V České republice kupujícího oslovuje vysoký podíl masa, vysoký obsah živočišných proteinů a přírodní ingredience. Do krmiv jsou přidávány suroviny s pozitivním vlivem na zažívání, imunitní systém, zdravé zuby nebo srst. V posledních letech se do krmiv přidávají různé superfoods, které mají pozitivní vliv na zdraví a vitalitu zvířete. Počítáme, že tento trend bude pokračovat i do budoucna. V souladu s trendem vylepšeného obsahu je pro spotřebitele důležitá také komunikace složení krmiva a atraktivní design obalu.

Dodáváte do ve všech významných obchodních řetězců. Jaké další distribuční kanály využíváte?

Dodáváme do všech distribučních kanálů. Mezi ty nejhlavnější patří stále retailový trh, tedy veškeré hypermarkety, supermarkety a diskonty, včetně tradičního trhu zastoupeného např. nejsilněji skupinou COOP. Pro všechny vyrábíme privátní značky, které jsou již více vnímané jako retailové značky, protože dnes se mnoho našich partnerů k privátním značkám staví jako ke klasickému retailovému brandu. Mimo to roste i podíl prodejů do všech ostatních prodejních kanálů, ať už to jsou pet shopy nebo e-commerce. V každém z těchto kanálů má zákazník specifické požadavky na složení produktů a servis ze strany obchodníka. Zákazník pet shopu je více zaměřen na detail obsahu krmiva. Situace se ale mění a zákazník hledá kvalitní produkty i v klasickém retailu. Spousta našich partnerů jde trendem premiumizace i v privátních značkách.

Jaké jsou nejprodávanější výrobky firmy?

Trendy se hodně mění. V retailu je situace odlišná od klasických pet shopů. V retailu dnes vede mokré krmivo, tedy konzervy a jednoporcová krmiva – kapsičky. Menší, ale dynamicky rostoucí kategorií jsou také vaničky. Ve specializovaném kanále je to o superprémiových recepturách v suchém i mokrém krmivu. Samozřejmě i v tomto prodejním kanále se prodávají jednoporcová krmiva.

V případě lidské výživy je velkým tématem bezobalový prodej. Jaký vidíte vývoj v tomto směru v případě krmiv?

Z povahy samotného produktu je složité nabízet bezobalové řešení pro mokré krmivo. Na druhou stranu jsme v kontaktu s jedním z našich partnerů, který je progresivní, co se týká prodeje bezobalových potravin. Hledáme spolu cesty, jak dostat k zákazníkovi suché krmivo tak, abychom co nejvíce eliminovali dopad obalů.

Jaký podíl na sortimentu tvoří novinky a inovace?

Zhruba 45 % našeho prodeje tvoří novinky. Za novinku považujeme výrobek, který byl vyvinut za posledních 24 měsíců. Sledujeme trendy v Evropě i ve světě a snažíme se co nejvíce přiblížit a vyhovět požadavkům našich obchodních partnerů z řad retailu i specializovaného trhu.

Základní zásadou zajištění inovace je neustálý vývoj. Realizujeme vlastní výzkumy, sledujeme doporučení FEDIAF, kde jsme členem, úzce spolupracujeme s veterinárními institucemi, abychom byli vždy krok před konkurencí. Všechny inovace, které vyvíjíme a uvádíme na trh směřují k tomu, abychom mohli našim zákazníkům poskytnout širokou škálu zdravých krmiv pro domácí zvířata. Ke klíčovým inovacím, které jsme uvedli na trh v posledních letech, patří kapsičky s dušenými filetkami (NMP). Jsou vyrobeny z kvalitních surovin a mají podobný vzhled jako lidská strava. NMP jsme uvedli na trh nejen pro kočky, ale také pro psy. Neustále vzrůstající poptávka po mokrých krmivech v kapsičkách nás přiměla k významné investici v našem výrobní závodě ve Veselí nad Lužnicí. Kapsičky tam vyrábíme už na šesti linkách a produkty z našeho závodu míří ke zvířecím mazlíčkům nejen v České republice, ale i například Velké Británii, Finsku nebo Izraeli.

Další inovací, kterou sledujeme a uvádíme na trh, je používání čerstvého masa. Mám na mysli čerstvé maso v granulích. Většina granulí pro kočky a pro psy na moderním trhu používá jako zdroj bílkovin dehydrované masové moučky. Naše společnost je schopna vyrábět granule bohaté na čerstvé maso, tzv. freshmeat, jako jinak nezpracovanou, vysoce kvalitní surovinu. Máme zajištěn kompletní řetězec přepravy od výrobce až do našich výrobních závodů.

Poslední inovací, kterou jsme v loňském roce uvedli na trh, jsou krmiva bez obilovin. Vytvořili jsme portfolio, které obsahuje vysoký podíl čerstvého masa a neobsahuje obiloviny. Následujeme trendy, kdy majitelé chtějí své kočky a psy krmit přirozenějším krmivem, které se přibližuje tomu, co by mohli jejich mazlíčci konzumovat ve volné přírodě.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v Retail News 03.2020…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *