Na SpeedChainu se řešila logistika internetového obchodu

SpeedCHAIN se kromě jiného zaměřil na e-commerce. A Retail News byl přitom.

Mezinárodní logistická konference SpeedCHAIN je dnes největší akcí svého druhu v regionu střední Evropy.

V roce 2019 se konal již její 14. ročník, kterého se zúčastnilo bezmála 700 účastníků z 11 zemí světa, celkem promluvilo 65 řečníků a na celé akci se aktivně podílelo 91 partnerů. Mottem letošního ročníku bylo Logistika: trendy, technologie a transformace.

Letošní ročník konference SpeedCHAIN International, který se konal ve dnech 6.-7. listopadu, byl jako již tradičně nabitý aktuálními tématy ze světa logistiky a souvisejících oborů. K tématům, na které se konference zaměřila, patřily Perspektivy logistiky v době digitální, Energetická udržitelnost podnikání v logistice, Logistika internetového obchodu a Integrace 3PO do výrobních a obchodních procesů.

Letošní novinkou bylo zaměření na celý řetězec

Každý ročník konference přináší řadu myšlenek, jak obohatit nadcházející ročník. To inspirovalo představitele jednotlivých dílčích logistických oborů k myšlence více zdůraznit nutnost propojení logistiky s packagingem a retailem. Nápad tematicky propojit tři na sebe navazující oblasti se poprvé realizoval právě v programu letošního ročníku. Rozšíření logistické konference o segment packaging a retail bylo logickou reakcí, vedoucí k propojení a zefektivnění celého dodavatelského řetězce. Konference se tak stává platformou, kde se na jednom místě setkají nejen logističtí odborníci, ale všechny již zmíněné subjekty, pro které jsou obaly a retail napříč celým dodavatelským řetězcem každodenní realitou.

Význam propojení tří jmenovaných oblastí podtrhuje i nově vytvořené ocenění Supply Chain Award, jehož prvním nositelem se stala společnost GS1 Czech Republic. Ocenění společně udělují časopisy Logistic News, Packaging Herald a Retail News.

Jak přežít e-commerce?

V rámci retailových témat byl partnerem konference časopis Retail News, v jehož režii byla také diskusní sekce „Jak přežít e-commerce?“. Diskuse se zúčastnili Libor Hudeček, Last Mile, Chief Officer v Mall Group; Martin Baláž, viceprezident a country manager společnosti Prologis pro ČR a SK; Miloš Malaník, generální ředitel a jednatel společnosti DPD CZ; Jiří Štěpán, ředitel marketingu společnosti Servisbal; Ondřej Žák, výkonný ředitel společnosti Zásilkovna a Pavel Včela, Division Manager společnosti GLS CZ.

Téma diskuse se očividně trefilo do zájmu účastníků konference, kteří nejenže zaplnili Tereziánský sál Břevnovského kláštera, kde diskuse probíhala, ale plně využili možnosti ptát se přítomných manažerů na problémy spojené s e-commerce a doručováním zásilek. Čas vymezený panelové diskusi tak velmi rychle utekl a nezbylo jen pokračovat v rámci neformální diskuze. Na zájem o problematiku logistiky internetového obchodu tak organizátoři určitě naváží i v programu následujícího ročníku konference.

Na příštím ročníku se zájemci o logistiku – a nejen o ni, setkají opět v Břevnovském klášteře v termínu 4.-5.11.2020.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v Retail News 12.2019…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *