Shelfmonitor přináší řešení pro vzdálenou kontrolu a optimalizaci prodejních míst

Nedávno se v supermarketech a čerpacích stanicích objevilo unikátní a praktické IoT řešení s názvem Shelfmonitor. Jak název napovídá, jedná se o řešení určené k on-line monitorování prodejních míst, tj. prodejních regálů, lednic, ale i druhotného umístění jako např. promo stojánků nebo displejových palet.

Jedná se o unikátní řešení, které umožňuje FMCG výrobcům, distributorům a obchodním řetězcům získávat cenná data a díky tomu zvýšit tržby a optimalizovat náklady pomocí digitalizace, monitoringu a řízení koncových prodejních míst.

Celé řešení je vyvinuto velmi prakticky, jako komponentové end to end řešení. Toto průmyslově chráněné řešení obsahuje již všechny potřebné prvky. Měřící hardware opatřený senzory, řídící jednotku s měřícími a komunikačními moduly a řídící a analytický software, který je srdcem celého řešení. Vše se dá rychle a snadno zapojit a seskládat jako stavebnice.

„Řešení Shelfmonitor je na trhu výjimečné, protože je praktické, ekonomické, jednoduché na obsluhu a instalaci a přináší okamžité výsledky ve formě unikátních dat a znalostí, které následně umožňují větší tržby a optimalizaci vedoucí k úsporám“ říká Daniel Večeřa, ředitel společnosti, která jako první začala využívat toto inovativní řešení v praxi.

Internet věcí v praxi

U našich zákazníků se pro Shelfmonitor rychle vžilo označení „Chytrý regál“, protože zařízení chytře rozvíjí možnosti standardního vybavení, jako jsou regály, palety, lednice a promo stojany. Toto běžně používané vybavení rozšiřuje měřícími a řídícími moduly, obsahujícími přesné senzory hmotnosti, teploty a další elektronické prvky. Řešení je navrženo jako plně mobilní a nezávislé na místě svého umístění. Na základě mnoha let testování a nasazení v reálném provozu jsou všechny elektrické prvky vyrobeny jako robustní, schopné odolat náročným podmínkám provozu přímo na prodejní ploše (přeprava paletovým vozíkem atd.).

Přehled o prodejích – jedním pohledem a v reálném čase

Přístup do Softwarové platformy, dává zákazníkům skvělé možnosti, v reálném čase v přehledných grafech získává zákazník přehled o každém jednotlivém kusu prodaného zboží. Každý regál je plně využit, díky informacím o jeho zaplnění. Lednice sama ohlásí, kdy potřebuje doplnit, případně, jestli není nějaký problém s jejím chladícím zařízením. Pokročilé algoritmy navíc umožňují předpověď dalších prodejů, a tak efektivnější plánování distribuce.

Navíc software umožňuje spravovat a konfigurovat veškerý HW, analyzovat data, filtrovat a exportovat data, nastavovat měřené kampaně, atributy, uživatelská práva a mnoho dalšího, a to vše čistě na uživatelské úrovni.

Důležité informace snadno a rychle

Řešení je navrženo s vysokým důrazem na jednoduchost instalace a nezávislý provoz na okolní infrastruktuře.  Díky tomu je pro zákazníka velmi snadné začít řešení využívat. Veškerá instalace řešení a provoz je plně zajištěn dodavatelem. Řídící a analytický software je okamžitě po instalaci dostupný přes standardní webové rozhraní v počítači, tabletu a mobilu. Zákazník se tak může plně soustředit na využití získaných informací pro další rozvoj svého businessu.

Typické možnosti využití řešení

Měření obrátky a zaplnění prodejních míst on-line, umožňuje retailerům, marketérům, category managerům, či výzkumníkům perfektní přehled nad každým prodaným kusem zboží. Na rozdíl od dostupných pokladních dat, mají k dispozici vyšší úroveň detailu, která jim umožňuje analyzovat prodeje z konkrétních prodejních míst a srovnávat je, tj. např. sekundární umístění versus standartní umístění, paletové vystavení versus prodejní lednice apod.  Tato data dávají obrovské možnosti k pochopení cesty zákazníka a jeho nákupního chování a preferencím, umožňuje testovat a optimalizovat rozmístění zboží v prodejnách.

  • Kontrola a management doplňování regálů. Často se stává, že zboží není v regálech správně naskladněno, nebo dokonce zcela chybí. Toto vede ke snížení prodejů, nevyužívání prodejního potenciálů, ale v neposlední řadě také ke špatné zákaznické zkušenosti. Řešení Shelfmonitor dává firmám do ruky nástroj, který jim pomůže mít přehled o každém doplnění zboží, zasílá upozornění, pokud zaplněnost polic klesne pod limitní stav nebo pokud nebylo doplněno dle očekávání, predikuje, kdy bude zboží potřeba doplnit a pomáhá optimalizovat a řídit proces doplňování zboží.
  • Testování, pilotování, ověřování hypotéz. Shelfmonitor řešení umožňuje testovat nejvhodnější umístění druhotného vystavení, marketingové vizualizace prodejních míst nebo např. promo stojánků, pilotovat nové produkty či obaly. Typicky nabízí mnoho odpovědí na otázky typu: Bude lepší mít promo s plechovým regálem anebo raději s kartonovým? Co se například stane, když přesuneme prodejní paletu z hlavní uličky ke vstupu? Jaký má změna vizuálu a PoS materiálu vliv na prodeje z daného sekundárního umístění? Tyto a podobné testy, umožňuje řešení Shelfmonitor snadno nastavit, ověřit a vyhodnotit.
  • Optimalizace planogramů. Díky sběru dat z jednotlivých polic a prodejních míst je možné analyzovat a optimalizovat zboží a jejich rozmístění v jednotlivých prodejních regálech. S daty od Shelfmonitoru je možné např. přizpůsobit vystavení zboží v regálech podle specifik daných lokalit, dle skutečných potřeb zákazníků, a to na základě reálných dat.
  • Příklady dalších možností využití. Mimo výše uvedené řešení umožňuje řešení Shelfmonitor, ještě další možné využití, tj. např. hlídání expirace zboží nebo detekce neoprávněného pohybu zboží a prevence proti krádežím.

Výše popisované řešení a jeho zavádění v praxi ukazuje, že digitalizace se postupně rozšiřuje i v tradičních oborech výroby či retailu. Ve stále více konkurenčním prostředí je pro úspěšnost moderní společnosti, využívající tradiční místa prodeje, stále důležitější pracovat s daty o chování a potřebách svých zákazníků. Shelfmonitor řešení pomáhá retailerům toto chování lépe pochopit a reagovat na něj.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *