Omnichannel, prodejny bez pokladen, umělá inteligence a IoT

IT infrastruktura obchodníků, optimalizace zbožového hospodářství a omnichannel řešení, ale také ocenění nejlepších IT řešení v obchodě. To vše přinesl veletrh EuroCIS 2019. Letošní veletrh EuroCIS prezentující nejnovější technologie v retailu navštívilo přes 13 000 odborníků z 94 zemí světa.

Jedním z klíčových trendů v obchodě, které prezentoval letošní veletrh EuroCIS, je použití umělé inteligence (AI), platební metody a internet věcí (IoT), chatboty komunikující prostřednictvím používání umělé inteligence se zákazníky, zatímco IoT je cenným nástrojem pro analýzu dat obchodníků.

Součástí veletrhu bylo rovněž udílení cen reta 2019 za nejlepší IT řešení v obchodě, a to ve čtyřech kategoriích:

Best Customer Experience

Ocenění dostávají obchodníci, kteří zavedli metody a technologie orientované na budoucnost, aby zvýšili loajalitu a spokojenost zákazníků. Conrad Electronic vyvinul platformu pro oblast Smart living pojmenovanou „Conrad Connect”. Po registraci mohou uživatelé navzájem propojovat inteligentní přístroje, aplikace a služby z různých oblastí života. Uživatel má možnost nechat se inspirovat tím, že vyhledá na platformě řešení jiných uživatelů a jediným kliknutím je u sebe implementuje.

U firmy Edeka Paschmann mohou zákazníci i bez předchozí registrace zahájit nákup chytrým telefonem, a to aplikací “Scan & Go” firmy Snabble. Metro: pomocí aplikace si zákazníci mohou připravit individuální nákupní seznamy a v obchodě získat po oskenování čárového kódu výrobku veškeré informace včetně své individuální ceny.

Best Enterprise Solution

Ocenění získávají obchodníci, kteří zvýšili svou efektivnost vývojem a implementací inovativních systémů a technologií. Firma bonprix obchodující s módním zbožím se s podporou firmy Blue Yonder rozhodla pro software na cenovou optimalizaci. Díky technologii založené na umělé inteligenci může automaticky určovat ceny pro své různé prodejny a produktové oblasti. Checkpoint společně s firmou Iper odstartoval projekt „Connectivity“, který umožňuje automatizované a pravidelné kontroly funkčnosti každého jednotlivého systému EAS v pobočkách.

Aby dosáhl vyšší transparentnosti dat a splnil dodatečné bezpečnostní požadavky, Smart Analytics, analyzuje historická data instalovaných systémů EAS, Smart Counter měří vstupní toky a dodává bezpečnostně relevantní případy a statistické údaje zákazníků do odbytového reportingu. Metro využívá k vytvoření nové infrastruktury IT nezávislé na dodavatelích softwaru nebo hardwaru nejmodernější Open Source technologie. Systém, který byl vyvinut společně s firmou Deepshore, je nezávislý na infrastruktuře.

Best Instore Solution

Ocenění se uděluje obchodníkům, kteří dosáhli operativní přidané hodnoty využíváním technologií v POS. Bio C’ Bon: díky označování digitálních cen včetně zeměpisné polohy (geolocated digital price tags) firmy SES-imagotag se dá určit přesné místo, kde se každý produkt nachází. Bezpečnostní kamery nahlásí prázdný regál, čímž zabrání vyprodání produktu (Out of Stock). Shelf Watch navíc identifikuje nesprávně umístěné výrobky.

Projekt firmy Edeka Jänecke byl realizován společně s T-Systems. Jde o modernizaci prodejny, která kombinuje svěží design, sushi bar a ovocný bar s digitálními řešeními. Rychlé širokopásmové připojení umožňuje zákazníkům přístup k WLAN, současně prodejna může analyzovat i proud zákazníků.

V prodejně Saturn zákazníci využívají aplikaci, díky níž mohou oskenovat čárový kód výrobků a rovnou zaplatit kreditní kartou nebo přes PayPal. Platba se realizuje prostřednictvím aplikace a technologie RFID zaručí bezpečnost proti krádeži. Každému výrobku v prodejně je přiděleno jednoznačné ID ve formě RFID-tagu. Aplikace Saturn Express byla po dobu tří měsíců testována v Innsbrucku jako pop-up-store.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v Retail News 03.2019…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *