Vánoční trh obohatí limitované edice i tematická balení

Vánoce znamenají prakticky pro všechny obchodníky prodejní vrchol. Spotřebitelé v této době kromě dárků nakupují také sladkosti a svůj slavnostní stůl obohacují o speciality, které si běžně nedopřávají.

Období svátků je pro mnoho Čechů především časem hojnosti, a proto jsou ochotni za své nákupy vynakládat vyšší částky. Zájem roste zejména o prémiovější či jinak výjimečné produkty.

Pro období Vánoc a oslav spojených s koncem roku je typické, že si spotřebitelé chtějí dopřát a užít si. Spíše než striktní dodržování zdravého životního stylu proto v té době upřednostňují kvalitu a chuť.

Tradici doplní speciality

Neodmyslitelnou součástí svátečního pohoštění jsou slané snacky. „V rámci našeho portfolia Pringles jsou na Českém trhu po celý rok nejoblíbenější příchutě Pringles Original a Pringles Smetana Cibule. V období Vánoc si spotřebitelé rádi dopřejí i něco netradičního a často k nákupu jedné z výše zmíněných příchutí volí ještě další méně tradiční varianty, jako například Pringles Hot – Spicy, Pringles Salt – Vinegar a podobně,“ naznačuje Lucie Pavlíčková, Key Account Manager společnosti Orbico. O letošních Vánocích chce firma spotřebitele potěšit limitovanou edicí s originálními příchutěmi Pringles Cocktail Sauce, Pringles Sausage & Crispy Bacon, Pringles Prosecco & Pink Peppercorn.

Vanilka v paštice?

Novinkou na českém trhu jsou paštikové minidortíky Pâté du Chef. „Jsou tím pravým, pokud spotřebitelé chtějí ozvláštnit sváteční tabuli nebo někoho obdarovat dárkem v podobě exkluzivní paštiky,“ říká Martin Kincl, Marketing Director firmy Alimpex Food. Druhým produktem, který je určený na vánoční stůl nebo jako dárek, jsou paštikové bonboniéry. „Obliba prémiových paštik s nevšedními příchutěmi a ingrediencemi se u nás těší stále větší oblibě. Našimi paštikami se snažíme přinášet zákazníkům neobvyklé receptury a příchutě. Přidáváme do nich netradiční ingredience, jakými jsou například Cassis, portské víno, šampaňské nebo třeba vanilka,“ dodává Martin Kincl. Novinkou zaměřenou na letošní Vánoce je kachní pěna, která se chutí přibližuje Foie gras.

Uzeniny míří do kufříku

Kromě výroby typických vánočních produktů se výrobci na toto období snaží reagovat také speciálními obaly, které by komunikovaly nejen výjimečnost samotných svátků, ale také exkluzivitu produktů, případně své produkty balí tak, aby s nimi bylo možné přímo obdarovávat. „Jako každý rok připravujeme před Vánocemi pro naše zákazníky speciální obaly na uzeniny v podobě vánočních baněk, čertů anebo Mikulášů. A určitě jsme také připraveni na zvýšený zájem o dárkové kufříky, které obsahují naše uzenářské speciality,“ naznačuje Martin Dražkovič z oddělení obchodu a marketingu společnosti Řeznictví H + H.

Dárkové balení svých produktů pro spotřebitele přichystaly také Kostelecké uzeniny. „Letos jsme vsadili na osvědčenou klasiku z Kostelce, protože v období Vánoc si naši zákazníci nejvíce žádají tepelně neopracované salámy s ušlechtilou plísní na povrchu, jejichž typickým zástupcem je salám Křemešník a Kostelecký uherák,“ přidává se Karel Hanzelka, tiskový mluvčí firmy Agrofert, pod kterou Kostelecké uzeniny spadají.

Limitovanou edici vybraných produktů, které budou mít vánoční obaly, pro letošní konec roku připravuje také MP Krásno. „Jde například o Lovecký salám v adventním střevě, Napoli salám s vánoční stuhou nebo Čertovskou edici trvanlivých specialit,“ vyjmenovává marketingový ředitel společnosti Michal Tkadlec.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v Retail News 10.2018…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *