Největší setkání obchodníků chystá řadu atraktivních novinek, jeho klíčové poslání však zůstává.
Na to, jak ve světě plném dramatických protikladů najít rovnováhu, se zaměří 24. ročník největšího setkání obchodu a jeho klíčových partnerů ve střední Evropě – Retail Summit 2018, konaný ve dnech 5.-7.2.2018 v Clarion Congress Hotelu Prague.
Maloobchodní trh se dnes vyznačuje řadou protichůdných trendů – technologie zásadně mění byznys, ale současně o úspěchu více než jindy rozhodují lidé.
Bez globálního know-how a peněz se těžko vítězí, ale retail je stále ryze lokální byznys. Výroba a obchod se potřebují (a taky často nesnáší) více než kdykoliv dříve. Zákazníci milují své soukromí a současně tvrdě vyžadují personalizovanou nabídku. Chtějí vyšší kvalitu, ale nejsou za ni ochotni platit více. Akcionáři poptávají růst obratu, ale nejsou připraveni na pokles marže.
Majitelé, manažeři i specialisté maloobchodních a dodavatelských firem každodenně hledají odpověď na tyto otázky i na další dilemata. Stojí za to se na chvíli zastavit a diskutovat s ostatními hráči trhu i experty, jak vyvážit tolik protichůdných trendů a faktorů, jak zůstat stabilní, a přitom nebrzdit změny, které jsou nevyhnutelné.
Člověk, trh a obchod: 3 klíčové aspekty (ne)rovnováhy
Rámcový program Summitu přivádí více než stovku expertů a manažerů, kteří budou diskutovat rovnováhu z řady pohledů.
Hlavní program začne 6. 2. 2018 ráno částí věnovanou tomu, kdo je v retailu absolutně nejdůležitější – člověku. Ten vždy byl, je a bude základem obchodu – před pultem i za pultem, ať už ten „pult“ vypadá jakkoliv. Člověk je také současně hlavním zdrojem (ne)rovnováhy. Retail Summit 2018 tedy logicky zahájí příspěvky o tom, co vlastně lidí chtějí a po čem touží. Názor na to, jaký je vlastně člověk v současné „tekuté době“, sdělí psychiatr Radkin Honzák.
Následně se zaměříme na vývoj naší společnosti, na trendy poptávky a ukážeme si, jak technologie umožňují lepší poznání zákazníka. To vše vyvrcholí do praktické ukázky, jak dnešního spotřebitele nadchnout. Postarají se o ni tři finalisté soutěžní přehlídky Mastercard Obchodník roku 2017 v kategorii „Zákaznický zážitek v digitální době“.
Rovnováhu na trhu vytváří kromě klíčového hráče (spotřebitele) také další aktéři – obchodníci, výrobci, ale též bankéři, politici a reprezentanti vlády a veřejné správy. Jejich zástupci představí svůj pohled na rovnováhu v retailovém byznysu ve druhém programovém bloku plenárního jednání Summitu. Na jeho úvod vystoupí Albrecht Hornbach, klíčový řečník Retail Summitu 2018. Následovat budou prezentace dalších zásadních hráčů trhu – obchodníka, výrobce a bankéře a také dva diskusní panely na téma „Naše výroba a obchod v mezinárodním srovnání“ a „Kvalita a její cena“.
Hlavní program Summitu vyvrcholí částí, věnovanou aktuální situaci maloobchodních firem. Úspěch v retailu dnes vyžaduje schopnost konzistentně obchodovat napříč všemi kanály, tradičními i digitálními, přičemž ani geografické hranice již nejsou limitem. Retail Summit 2018 představí, jak k tomu přistupují ti nejlepší obchodníci, reprezentující různé typy firem – nezávislé podnikatele, mezinárodní řetězce i hráče e-commerce.
Pozornost bude věnována i tomu, co nového přinášejí technologie a jak ovlivní úspěšný obchod budoucnosti.
Napsat komentář