Služby pro obchod i dodavatele

Firma by se měla soustředit na svůj core business

Co firma zvládne z vlastních zdrojů a k čemu je výhodnější outsourcing? Bez kterých systémů se její firemní procesy neobejdou? Krátká mozaika předznamenává seriál, který se bude tématu služeb pro obchod věnovat.

Volba správného systému pro efektivní řízení společnosti a zajištění fungující služby patří k základním předpokladům úspěchu firmy.

Systémy pro efektivní řízení společnosti

Moderní docházkové systémy slouží nejen jako „píchačky“, ale jsou zdrojem podkladů pro efektivní řízení společnosti. Docházkový systém kromě evidence docházky nabízí firmě i řadu bezpečnostních prvků: přístupovými moduly lze regulovat pohyb zaměstnanců po prostorách firmy, zamezit vstup osob do jednotlivých objektů firmy, na parkoviště atd.

Docházkový a přístupový systém dokáže spolupracovat s kamerovým systémem (CCTV), bezpečnostním systémem (EZS), požárním systémem (EPS) i s automatizovaným rozpoznáváním SPZ. Dodávané řešení může podle požadavku klienta navazovat i na podnikové informační systémy (personalistika, mzdy), ale také třeba na stravovací systém.

Někteří dodavatelé docházkových systémů nabízejí aplikace pro mobilní telefony a tablety nebo i přístupy z domova, které se uplatní zejména ve firmách provozujících homeoffice.

Call centrum

I když se může zdát, že služeb externích call center využívají společnosti jen ke krátkodobým projektům (akční prodej produktů, ověřování údajů, navolávání schůzek nebo průzkumům spokojenosti) pravda je jiná. Většina firem dnes běžně využívá služeb externích kontaktních center i jako plnohodnotnou substituci za call centrum vlastní. Kvalita komunikace a bezpečnost je v tomto případě samozřejmě zásadním předpokladem úspěchu.

Díky outsourcování business procesů (Business Process Outsourcing, zkráceně BPO) získají firmy větší flexibilitu a sníží náklady. Externí kontaktní centrum zaměstnává totiž proškolené pracovníky, kteří komunikaci drží na definované kvalitativní úrovni. Nemůže se stát, že budete každé dva měsíce nabírat nového brigádníka na jednorázový projekt, kterého budete muset vždy proškolit.

„Podle našich dlouholetých zkušeností se klienti díky outsourcingu mohou více soustředit na rozvoj své strategie, marketingu a klíčových kompetencí. Naopak mnohem méně času věnují kontrole a provozu. Naše kontaktní centrum navíc nabízí moderní technologie, díky kterým šetříme čas i finance, například službu Speech to text. Ta zachycuje klíčová slova v řeči a na základě toho hovory analyzuje a třídí,“ říká Petr Studnička, generální ředitel společnosti Conectart, která poskytuje služby externího kontaktního centra.

Před najímáním interních či externích operátorů je ovšem vždy důležité definovat, co od komunikace čekáte a co má být výsledkem. V čem by měla činnost pomoci. „Služby kontaktního centra se vyplatí zvlášť v případě, kdy je požadovaná komunikace samostatně oddělitelná a vyčlenitelná z projektu. Na jednorázovou komunikaci se rozhodně nevyplatí najímat brigádníky, zkušené centrum odvede úkol lépe,“ dodává Petr Studnička.

Retail audit

Argumenty pro obchodní jednání, podložená fakta pro interní rozhodování o investicích a inovacích, konkurenční výhoda a informace k dalšímu rozhodování, zpětná vazba zastoupení produktu na regále oproti konkurenci, hlídání cen produktů a jejich správné propagace, hodnocení personálu prodejen, kde je váš produkt vystaven. To je služba retail audit, kterou nabízí společnost ppm factum spolu s dalšími službami jako je merchandising, audit monitoringu, sběru dat, skladování, distribuce a logistiky.

Audity provádí profesionální týmy více jak 70 auditorů napříč Českou a 35 auditorů napříč Slovenskou republikou. Firmě umožní ohlídat práci obchodních zástupců, situaci na trhu, vývoj cen a schopnost zaměstnanců prodejny vyjít náročným zákazníkům vstříc apod.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v zářijovém Retail News…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.