Společnost KiK: 10 úspěšných let na českém trhu

Cílem společnosti je provozovat přes 250 prodejen.

Heslem společnosti je slogan Sympatický, chytrý, dobrý! A přesně takový chce KiK být pro českého spotřebitele – a nejen to: chce být dostupný všude a všem, a to jak cenově, tak místně. „Cílem společnosti je provozovat přes 250 prodejen tak, aby bylo její zboží snadno dostupné po celé České republice,“ říká František Wagner, jednatel společnosti KiK textil a Non Food spol. s r.o.

První prodejna společnosti KiK byla v Německu otevřena v roce 1994. V Česku působí od roku 2007. Jaké byly nejvýznamnější události v historii firmy?

První prodejna byla založena Stefanem Heinigem v německém Düsseldorfu v roce 1994. Ten tak položil základy společnosti KiK Textilien a Non-Food GmbH, fungující na tehdy novém modelu textilního diskontu a během jednoho roku otevřel 100 prodejen.

Koncept zaznamenává v Německu úspěch a už v roce 1998 expanduje do sousedního Rakouska. Jubilejní 1 000. prodejnu otevírá KiK po sedmi letech působení na trhu a prvních deset let své existence tak společnost završuje hustou sítí prodejen na německém a rakouském trhu, který obsáhl 90 milionů zákazníků.

V roce 2007 se KiK rozšiřuje do dalších evropských zemí – České republiky a Slovinska. V České republice vzniká první prodejna v Mostě a ten samý rok zahajuje provoz i 10. místní prodejna společnosti. Rok 2008 pak pokračuje expanze na Slovensko a do Maďarska a slavnostně se otevírá i 2 500. prodejna KiKu.

Rok 2009 znamená další rozvoj a nové změny. Společnost kupuje značku Ergee a začíná spolupracovat se známými osobnostmi. Zároveň otevírá první prodejnu podle standardu Evropské komise tzv. GreenBuilding a v Berlíně svou vůbec největší prodejnu o rozloze 2 200 m2. Úspěšné období uzavírá zprovoznění 3 000. pobočky KiK.

Tři roky po vstupu na český trh slaví společnost velké tuzemské jubileum, otevření 100. prodejny. V dalších letech KiK rozšiřuje svou prodejní síť do dalších evropských zemí, v roce 2011 vstupuje na chorvatský trh, v roce 2012 přidává Polsko a v roce 2013 Nizozemí.

V současné době počet prodejen společnosti po celé Evropě přesáhl číslo 3 200, zaměstnává více než 20 000 zaměstnanců a připravuje expanzi na italský trh.

A jak hodnotíte výsledky společnosti v České republice za poslední rok?

Rok 2016 byl pro společnost KiK vydařený, k jeho konci provozovala po celé České republice 191 poboček a zaměstnávala více než 1 200 pracovníků. Při tržbách 2,9 miliardy korun vykázala čistý zisk 264 milionů korun.

Během roku pokračovala obnova prodejen, která začala v předchozích letech. Investováno bylo do renovace 22 prodejen a otevření šesti nových, a to ve Vrchlabí, Olomouci, Zábřehu na Moravě, Brandýsu nad Labem – Staré Boleslavi, Liberci a Mělníku.

Každá zrenovovaná či nová prodejna je koncipovaná tak, aby mohla nabídnout nejen kvalitnější služby svým zákazníkům, ale i komfortnější pracovní zázemí. Změny se netýkají jen designu, ale i funkčnosti pobočky, skladových prostor nebo klimatizace. Příkladem renovace může být prodejna ve Starém Městě, kde investice činila 4,5 milionu korun, průměrně KiK investuje do každé nově otevřené i renovované prodejny tři miliony korun.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v červnovém čísle Retail News…

 

4 komentáře: “Společnost KiK: 10 úspěšných let na českém trhu”

  1. Vážený pane Wagnere,před několika dny jsem měla zájem o zakoupení chladícího boxu (tzv. autoledničky)a protože jsem chtěla mít jistotu, že ho v KIK, který je k místu mého bydliště nejblíž,budou mít na prodejně, zavolala jsem na infolinku a poprosila o telefonní kontakt. Operátorka mi odpověděla, že tel.čísla nesdělují. Poprosila jsem tedy, aby se podívala u sebe do programu, který má každá síť prodejen a ve kterém existuje přehled o prodeji a zůstatku zboží na prodejně a bylo mi vysvětleno, že ničím takovým KIK nedisponuje. Uplatnila jsem ještě jednu prosbu, a to o sdělení adresy ředitelství KIK, abych tam napsala svůj dotaz, proč je KIK veden v režimu „Přísně tajné“ a dostala jsem pouze adresu na všeobecný bezejmenný mail. Když jsem si v PC našla Váš článek o společnosti KIK ze 14.7.2017 a její heslo „Sympatický, chytrý, dobrý“, tak mě napadlo Vás oslovit a položit otázku i Vám: opravdu Vám připadá, že je výše popsaný přístup k zákazníkovi přesně v duchu hesla? Spolu s radou operátorky, abych objela všechny KIK v našem městě, bych heslo společnosti pozměnila na „Nevstřícný, neochotný a hloupý“.
    Přeji Vám pěkné dny a budu ráda, když mi odpovíte,děkuji Matějková

    • Ne, nechci zrušit odpověď! V přesvědčení, že můj komentář nebyl odeslán, protože je stále uváděn můj mail, jsem zadala znovu „odeslat komentář“ a ukázalo se, že chci odpověď zrušit. Je to jen opět ukázka nesolidnosti Vaší firmy, když tvrdíte, že mailová adresa nebude zveřejněna. Matějková

  2. Dobrý den,souhlasim s pani matějkovou .mamtrochu jine tema ,mela jsem zajem o praci v KIK ,domluvila si schuzku s pani manažerkou .domluvila se na určity den,ale jak naschval meli jsme umrti v rodine ,tak jsem to musela odložit ,znovu jsem napsala že mam zajem o praci ale ani se nesnažila pani manažerka odpovedet ,ani řadek nevhodne chovani,neochota,hruza des pak se divite ,,,,ja ne

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *