KMV inovuje a roste

Spotřebě nealko nápojů nahrává péče o zdravý pitný režim.

Z pohledu počasí nebyl loňský rok pro trh ve střední Evropě tak mimořádně příznivý jako rok 2015 s jeho extrémně teplým létem. Na druhé straně ale pokračuje celosvětový trend zájmu spotřebitelů o zdravý pitný režim, uvádí Peter Schenk, ředitel marketingu KMV pro ČR/SR.

Máte za sebou úspěšný rok 2016, kdy navzdory nepřízni počasí podpořila růst prodeje produktů KMV rostoucí ekonomika a s ní spojený zájem zákazníků. Jaké cíle jste si stanovili pro letošní rok?

V roce 2017 bychom rádi pokračovali v růstu společnosti KMV. Tohoto růstu chceme dosáhnout nejen za pomoci našeho portfolia minerálních a přírodních vod, ale současným budováním ostatních kategorií, ve kterých v působíme.

Jako lídr trhu v balených vodách, chceme nadále podporovat trendy mezi spotřebiteli, a to uvedením zajímavých produktových novinek, které splňují ty nejvyšší požadavky na kvalitu a zdraví.

Jaký byl rok 2016 obecně pro výrobce a prodejce nealkoholických nápojů?

Z pohledu počasí, které je pro nápojáře velmi důležité, nebyl loňský rok pro trh ve střední Evropě tak mimořádně příznivý jako rok 2015 s jeho extrémně teplým létem. Na druhé straně ale pokračuje celosvětový trend zájmu spotřebitelů o zdravý pitný režim.

Agentura na výzkum trhu Canadean už v lednu 2016 potvrdila, že celosvětové prodeje kategorie balených vod v roce 2015 dosáhly 231 miliard litrů, takže poprvé předstihly prodeje sycených nápojů (229 miliard litrů). A za rok 2016 Canadean deklaroval nárůst globálního prodeje balené vody o 5,3 %.

Jak se vyvíjí spotřeba jednotlivých typů nápojů z portfolia Mattoni na českém trhu?

V uplynulém roce 2016 nás těšil nárůst tržních podílů skupiny KMV v balených vodách. Dokazuje to, že klíčová část našeho portfolia koresponduje s trendy a potřebami ve společnosti v oblasti zdravého pitného režimu. Minulý rok se do značné míry nesl v duchu úspěšné renovace portfolia Mattoni ochucených. V konečném důsledku naše vlajková loď skupiny, značka Mattoni, získala podle agentury Nielsen absolutní prvenství v segmentu ochucených balených vod.

Jako jednička na trhu minerálních vod udává Mattoni také trendy, jakými se trh bude vyvíjet. Co bude stěžejní pro nadcházející sezónu?

Obecně roste poptávka spotřebitelů po kvalitních produktech, které jdou ruku v ruce se zdravým životním stylem a jsou lákavé třeba i svým designem. S takovými produkty se pak zákazník dokáže mnohem lépe ztotožnit.

Jako příklad si můžeme uvést vařený čaj Veritea anebo osvěžující nápoj Fruttimo, oboje spadající do portfolia značky Aquila.

Veritea je unikátní produkt, spojení pramenité vody Aquila a výluhu z kvalitních čajových listů Gunpowder a Orange Pekoe. Jedná se o inovaci v kategorii „ready to drink“ čajů na českém trhu, která na zahraničních trzích tvoří už zavedený produktový segment. Produktem Veritea jsme vlastně na českém trhu otevřeli nový segment pravého vařeného čaje.

Fruttimo je pak novinka, která představuje spojení pramenité vody Aquila a toho nejlepšího z ovoce od značky Granini. Osvěžující nápoj s kvalitní ovocnou složkou, která přináší méně sladkou alternativu k běžným ovocným džusům. V případě Fruttima se jedná o vyslyšení přání našich spotřebitelů, kteří si běžně ovocné džusy míchají s vodou, aby tak v letních dnech získali více osvěžující nápoj.

Obě produktové řady jsme uvedli v moderních designových lahvích od úspěšného designera, Marka Mikovce.

Vysoce konkurenční trh nealko nápojů si neustále žádá nějaké novinky. Kolik nových produktů uvádíte přibližně na trh během jednoho roku?

KMV je úspěšnou soft-drinkovou společností, ke které novinky nevyhnutelně patří. Inovativnost je garantem růstu našeho byznysu a v tomto směru nehodláme v buducnosti polevit.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v dubnovém čísle Retail News…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.