Jak prodávat tradici?

Spojení vídeňské tradice a moderní image.

Sílu tradiční značky oceňuje zákazník v současné době stále více. Vyhledává regionální potraviny a „retro“ výrobky, vrací se k výrobkům prověřeným zkušeností minulých generací. V ideálním případě mu to tradiční značka vrací v podobě konstantní kvality a receptury, která chutnala před lety a chutná i nyní. Příkladem spojení tradice, v tomto případě vídeňské, a moderní image je značka Manner. Společnost Josef Manner & Comp. AG založená v roce 1890 je na rakouském trhu s jedničkou v segmentu vaflí, dražé a pěnových výrobků a dvojkou na celkovém rakouském trhu s cukrovinkami.

V roce 2015 dosáhl rakouský tradiční výrobce oplatek obratu ve výši 91,9 mil. euro. Hlavní sídlo se nachází ve Vídni, výroba je výhradně v Rakousku. Rodině Manner patří vedle známých Manner Neapolitaner oplatek s krémem z lískových oříšků mimo jiné i značky Casali s oblíbenými Rum-Kokos a Schoko-Bananen a Napoli s klasikou Dragee Keksi stejně jako oblíbené Mozartkugeln Victor Schmidt a Ildefonso.

Manner výrobky se prodávají v přibližně 50 zemích po celém světě, dceřiné společnosti jsou v Německu, České republice a ve Slovinsku. Pro spotřebitele je velmi důležité, že výrobky jsou stále stejné, vyrobené podle tradiční receptury používané od vzniku firmy.

Tradice nebrání inovacím

Klasické receptury firma nemění, ale jde cestou novinek a inovací v podobě zcela nových výrobků. Novinkou, která je k dostání i na českém trhu, je křupavé Müsli. V regálech s müsli tak v prodejnách přibude růžová. Manner Müsli nejsou jen další sladkostí, ale jdou cestou ke zdravé výživě. Obsahují 52 % celozrnného podílu a až o 30 % méně cukru než běžné křupavé müsli. Na obalu naleznou zákazníci informaci „snížená hladina cukru“.

A jak zdůrazňuje Andreas Lonkai, vedoucí mezinárodního prodeje firmy Manner, spotřebitelé naleznou výrobky Manner ve všech zemích i obchodech na celém světě ve stejné kvalitě.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v dubnovém čísle Retail News…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.