Důraz na digitální transformaci obchodu
Maloobchodní trh prochází další revoluční změnou – digitální transformace definitivně instalovala na královský trůn zákazníka. A ten se chová pro řadu obchodníků i výrobců nečekaně…
Zákazník odmítá respektovat hranice, které mu byly doposud vnucovány, ať ze strany firem či politiků. Chce komunikovat a nakupovat s využitím všech možností, které mu nabízí dnešní digitální doba. Přitom však není připraven zahodit to dobré, tradiční.
Mizí ostrý předěl mezi kamenným a internetovým obchodem, zákazníci jej nechtějí. Padají i další hranice – nejen geografické, ale i ty mezi obchodem a výrobou a mezi jednotlivými „sily“ ve firmách. Budoucnost má proto jméno „ONE. Jeden zákazník. Jeden trh. Jeden obchod“. A právě tím se bude zabývat 23. ročník největšího setkání obchodu a jeho klíčových partnerů ve střední Evropě – Retail Summit 2017, konaný ve dnech 30.-1.2.2017 v Clarion Congress Hotelu Prague.
Vize, prognózy a inovace
Program Summitu přivádí více než stovku expertů a manažerů, kteří budou diskutovat dopady technologické revoluce na poptávkovou i nabídkovou stranu trhu. Velký prostor bude věnován vizím a prognózám rozvoje obchodu. Východiskem bude úvodní prezentace Petry Průšové a Bronislava Kvasničky z výzkumné skupiny Kantar. Ta představí změny nákupního chování, související s „propojeným životem“. Noví zákazníci vyžadují nový marketing. O tom, jaké jsou jeho hlavní parametry, bude na Retail Summitu 2017 mluvit digitální marketér Tim Mason z britské firmy Eagle Eye Solutions.
Konkrétní dopad měnícího se tržního prostředí na další rozvoj obchodu pak osvětlí Tomáš Drtina a Zdeněk Skála z GfK, a to na základě zbrusu nové prognózy Retail Vision 2020, vycházející z expertních rozhovorů s klíčovými hráči českého trhu.
Zásadním tématem Summitu budou inovace měnící nákupní chování i obchod. Co nového se chystá, se účastníci dozvědí z řady přednášek. Roman Janovič (CISCO) a Michal Tomčík (Pygmalios) ve společné prezentaci vysvětlí, jak internet věcí a další technologické inovace zásadním způsobem obohatí možnosti poznání a pochopení spotřebitele. Stanislav Zrcek (Wincor Nixdorf) představí koncept propojeného obchodu, který umožňuje naplnit poptávku spotřebitelů po nákupu “kdekoliv, kdykoliv a jakkoliv“.
Nové technologie nebudou představeny jen v rámci teoretických přednášek, ale také na praktických příkladech. Společnosti CISCO a Pygmalios nainstalují v kongresovém centru nejnovější systémy umožňující měření pohybu osob a budou naživo prezentovat možnosti jejich využití pro proximity marketing a související analýzy.
Účastníci budou mít k dispozici mobilní aplikace s řadou zajímavých funkcí, včetně networkingu. Aplikaci s názvem Retail Summit 2017 si lze po registraci na konferenci stáhnout z GooglePlay či AppStore.
Napsat komentář