Komerční článek

6 trendů v digital signage pro rok 2016

Klasické reklamní materiály, které se doposud v místě prodeje využívaly, jsou posledních pár let na ústupu. Může za to rostoucí trend využití digitálních technologií, u nichž je větší pravděpodobnost, že zaujmou zákazníky.

Právě se nacházíme ve zlaté éře digital signage – toto odvětví dosáhlo za poslední rok 12% růstu a posledních pár let objevovalo technologie, o kterých jsme do té doby ani nesnili. Vývoj s sebou přináší 3D obrazovky, které nepotřebují speciální brýle, interaktivní digitální osobní asistenty nebo třeba LED obrazovky s absurdně vysokým 8K rozlišením.

Digitální revoluce má na svědomí také vývoj digital signage a jejího využití v místě prodeje. Jaké trendy se na nás chystají v průběhu roku 2016? Připravili jsme si pro vás seznam 7 nejvýznamnějších.

1. Interaktivita

Digital signage upoutá pozornost zákazníků lépe než klasická statická reklama. Navíc díky nejnovějším technologiím může zaujmout více zákazníků.

Pokud chtějí prodejci zvýšit odezvu na jejich reklamní zvýšení, tak nejlepší způsob jak to v roce 2016 udělat je zajisté digital signage.

DSIBKIOSK_6Příkladem je využití technologie bluetooth, která má velmi malou spotřebu energie. Vysílač zachytí signál ze zákazníkova telefonu s nainstalovanou aplikací a zapnutým bluetooth a zasílá personalizované informace zpátky uživateli. Hodí se to například k zaslání kupónu.

Co když, ale přidáte ještě digitální displej, zákazník potom může přijít do obchodu a být přivítán personalizovaným pozdravem na obrazovce.

Dotykové obrazovky a interaktivní projektory jsou jen další možností využití digital signage. Zákazníci mohou prohlížet digitální katalogy, hrát jednoduché hry a spoustu dalšího.

2. Sociální média

Můžeme bez přehnání říct, že každý je v roce 2016 na nějaké sociální síti. 74 % dospělých uživatelů internetu a 81 % malých a středních společností v Americe používá alespoň jednu sociální síť.

Sociální sítě jsou skvělým způsobem jak získat zákazníkovu pozornost a loajalitu. Právě dnes je čas přivést sociální sítě do digital signage.

3. Integrace smartphonů

Integrace mobilních telefonů je spojena s interaktivitou a sociálními sítěmi.

V roce 2015 vlastnilo v USA smartphone 68 % dospělé populace. Lidé jsou zvyklí informace přijímat skrz mobilní obrazovku.

Právě proto by v roce 2016 měli prodejci hledat nové způsoby jak tohoto trendu využít. Telefony se nyní využívají ke skenování QR kódů nebo dokonce k placení.

DSIBSHOP46_01_with content4. LED obrazovky

Ne, nemluvíme o LED billboardech, rok 2016 by měl přinést rozšíření LED obrazovek v prodejnách.

Předpokládá se, že letos vytvoří giganti jako Samsung a Yesco dostupné displeje, které by mohli využívat právě prodejci ve svých provozovnách. Za následek by to mělo mít nejen nižší cenu, ale také více variant velikostí a tvarů.

LED obrazovky jsou totiž energeticky nízkonákladové a mají dlouhou životnost. Velmi dobře získají pozornost zákazníka a účet za energii vás nezruinuje.

5. 3D technologie

V dnešní době existují televizní obrazovky, které zobrazují 3D obsah bez nutnosti použít speciální brýle. Využívají se například u herních konzolí nebo 3D televizí.

Dokonce již našly své uplatnění v sektoru digital signage. Norská pátá největší společnost nainstalovala ve své centrále video stěnu. Ta měla přes 3 metry na šířku a vysoká byla 2,5 metru a byla první svého druhu.

Zatímco široké využití 3D technologie v digital signage je ještě daleko, není brzy na to začít přemýšlet o tom, jak ji můžeme využít. Virtuální prohlídky? Produktová dema? Možnosti zní velmi zajímavě.

6. Digital signage všude!

S nezastavitelně rostoucím trhem by nemělo být překvapením, že v blízké budoucnosti bude digital signage v každé prodejně. Můžeme je očekávat v restauracích, v kancelářích, prodejnách i ve školách (více než 2 000 univerzit nainstalovalo digital signage do svých prostor již v roce 2011 a toto číslo neustále roste).

Digital signage najdeme i v provozovnách McDonald’s, kde v České republice dodává své produkty společnost Jansen Display. Uživatelé mohou vyřídit objednávku v interaktivním kiosku, což zabraňuje čekání ve frontách.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.