Omnichannel: další krok v rozvoji obchodu

Velká šance, ale taky riziko

Další specializovaná maloobchodní konference z řady Retail in Detail se zaměří na diskusi o šancích a rizicích, které přináší rozvoj omnichannel retailu.

Program konference zahrnuje analýzy, vize a strategie omnichannelu, best practices od obchodníků s rychloobrátkovým zbožím i nepotravinami a velkou panelovou diskusi „omni“ nadšenců i realistů z obchodu i výroby.

Stále více retailerů i jejich dodavatelů dochází k názoru, že omnichannel je velká příležitost k rozvoji kamenného i internetového obchodu. Velmi jasně to nedávno vyjádřil i Doug McMillon, šéf Walmartu, největší obchodní firmy světa: „Věříme, že vítězní maloobchodníci budou ti, kteří dokáží spojit to nejlepší z off-line světa s tím nejlepším z online, a to v zájmu zákazníků, ať chtějí nakupovat jakkoliv.“

Jak si dát pozor na „shit-storm“

Snaha uspokojit své zákazníky současně v tradičních i v nových digitálních kanálech ovšem reprezentuje také docela masivní riziko. To hrozí nejen, pokud firma zaspí, ale též v situaci, kdy vyrazí bez důkladné přípravy. Devastující následky nezdařeného pokusu jednoho z největších fast-foodových řetězců u nás o rozšíření prodeje formou dovážky zákazníkům „zadarmo“ můžeme právě sledovat v přímém přenosu. Díky tomu asi nikdo nepochybuje, že digitální kanály se mohou ve vteřině změnit z nové nadějné distribuční cesty na médium, přes něž se zpět od zákazníků rychle šíří lavina reakcí, kterým se ne příliš romanticky, ale zato výstižně říká shit-storm.

Konference Retail in Detail/Omnichannel nabídne dne 31. 8. 2016 všem, kdo se chtějí obdobných chyb vyvarovat, možnost poučit se z úspěchů i chyb klíčových hráčů, kteří již obsluhují své zákazníky ve více kanálech.

 Argumenty příznivůc i odpůrců strategie omnichannelu

Program je strukturován do tří bloků. V úvodu konference vystoupí Petr Bena, který problematiku zná jak z pohledu velmi úspěšného obchodníka (Alza), tak i velkého mezinárodního dodavatele. Následovat bude série prezentací, obsahujících analýzy, vize a strategie omnichannelu od expertů z firem Acomware, MasterCard a EY.

Druhý programový blok je rezervován pro představení best practices úspěšných obchodníků s různými kategoriemi zboží (Marks & Spencer, Tesco, Makro, Martinus, Pet Center).

V závěrečné velké panelové diskusi dojde k jistě zajímavé výměně názorů mezi těmi, kdo patří mezi nadšené příznivce omnichannelu jako jednoznačné budoucnosti obchodu, se skupinou realistů, kteří spíše spoléhají na rozvoj businessu v jednom osvědčeném kanálu. V diskusi se o své názory a zkušenosti podělí Vojtěch Bukač (Unilever), David Kolář (Hornbach), Zuzana Kubišová (Brandbank), Martin Rozhoň (Vivantis), Jakub Šulta (kosik.cz) a Peter Varmuža (Yeme).

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v letním dvojčísle Retail News…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.