Omnichannel se odráží na celém dodavatelském řetězci
Nejvíce investuje obchod, nejrychleji se rozvíjí logistika. Tlak na úspěch omnichannel strategie prodeje se zřetelem na potřeby a preference zákazníků v současnosti urychluje nasazování zcela nových technologií, přibližuje trendy Marián Šramko, Sales Director společnosti Zebra Technologies pro východní Evropu.
Společnost Zebra Technologies dodává řešení a technologie pro celé široké spektrum ekonomiky. Která z oblastí se z pohledu využívaných technologií rozvíjí nejrychleji?
Logistika. A to logistika v celém spektru dodavatelského řetězce. V současnosti je zřejmě nejvíce viditelnou častí vztah eB2C, kde zákazníci e-shopu očekávají, jestliže ne „one hour delivery“, tak alespoň dodávku v průběhu dne. A to na flexibilní místo dle určení, v časovém okně daném zákazníkem. Ale to je pouze vrcholek celé pyramidy.
A který obor do technologií nejvíce investuje?
Paradoxně nikoli logistické firmy jako takové, ale obchod, obchodníci. Tlak na úspěch omnichannel strategie prodeje se zřetelem na potřeby a zejména preference zákazníků – ne každá preference je skutečně potřebná – urychluje nasazování technologií zcela nových: lokační služby – použití Bluetooth beacons a Wi-Fi.
„Chytrý prodejce“, zaměstnanec, který má k dispozici přinejmenším stejné, ne-li lepší informace než zákazník a je „oprávněn“ uzavřít obchod i za cenu okamžité slevy (například dorovnat cenu konkurence, e-shopu, atd.). Ale také vzrůstající obliba používání řešení osvědčených v zahraničí, jako například Self Scanning (zákazník si sám „načte“ zboží „výměnou“ za průběžnou informaci o ceně nákupu, akcích, předpřipravených nákupních seznamech,…) nebo RFID. O RFID se přestalo diskutovat a zejména největší hráči ve fashion retailu přistoupili k jeho masovému nasazení.
Ale samo sebou, za vším jsou v pozadí masivní investice do systému logistiky, řízených skladů a řešení jako Pick by Voice, Pick by Color, atd.
Samostatnou, zřejmě nejsložitější oblastí, je rozvoj reverzní logistiky obchodníků, logistiky vráceného zboží zákazníky.
O která z řešení dodávaných Vaší firmou má největší zájem retail a logistika?
Naše společnost po akvizici Motorola Solutions (dříve SYMBOL Technologies) má absolutně nejširší portfolio produktů, které, nabízené a rozšířené o řešení našich partnerů, dokáže pokrýt všechny stávající, ale často i nadcházející potřeby našich zákazníků.
Aktuální trendy používání 2D čárových kódů pokrýváme portfoliem ručních i stacionárních skenerů. Nové mobilní aplikace pro všechny části obchodního řetězce mají k dispozici robustní mobilní terminály a tablety s osvědčenou ergonomií a dlouhým životním cyklem (5 let prodej a 5 let servisní podpora) a operačním systémem Android, přizpůsobeným potřebám podnikového prostředí, například v oblasti bezpečnosti. Řada tiskáren štítků, etiket a karet, například pro personifikované věrnostní programy, je vhodná jak pro menší obchodníky, tak pro nadnárodní řetězce.
Mobilní tiskárny mohou sloužit i při nadcházejícím spuštění EET.
Lze říci, že se jedná o ojedinělá řešení, která konkurence nenabízí?
Některé naše produkty a řešení jsou již běžným komoditním zbožím, například skener čárových kódů. Naší společnosti se však od samotného vzniku daří vyvíjet a přinášet na trh zcela nové technologie a produkty, které jsou následně adaptovány jako standard a více či méně úspěšně kopírovány.
Jako příklad uvedu několik řešení. TC8000 je zcela nový terminál pro skladovou logistiku a výrobu. Zcela přepracovaná ergonomie kombinovaná s řadou vylepšení předcházející vlajkové lodi – MC9000 přináší až 14% zvýšení efektivity práce.
ZD420, první stolní tiskárna štítků s propracovaným systémem výměny tiskových náplní. Ušetřený čas výměny v minutách představuje po dobu životnosti zařízení ve skutečnosti ušetřené dny práce. TC70/TC75 – mobilní terminál pro obchodníky a doručovací logistiku. Defacto standard v dané kategorii, kde počet prodaných a používaných zařízení je zhruba 10x krát větší, než zařízení prodávané konkurencí.
Ale jelikož doba je dynamická, neustále přinášíme nové a lepší produkty, protože toto je hlavním znakem naší společnosti.
Napsat komentář