Dodavatel pokladního systému je zároveň dlouhodobým partnerem pro podnikání
Důležité pro podnikatele je uvědomit si, co od pokladního systému očekávají. Jak upozorňuje Petr Menclík, ředitel společnosti Dotykačka, pokud s přípravou na EET začnou už nyní, mohou získat náskok před konkurenty, kteří vše nechají na poslední chvíli.
Kolik času by si měl obchodník rezervovat na přípravu?
Co se týká EET, v první řadě je důležité zjistit, do které vlny obchodník patří. Elektronická evidence tržeb je rozdělena do čtyř fází a následně už stačí jen propojení s finančním úřadem a získání autentizačního certifikátu, což bude možné udělat tři měsíce před účinností zákona. Pro samotné zavedení EET z pohledu zákona to stačí, nicméně bych zdůraznil, že lepší je vše připravit a rozmyslet si s předstihem, tedy nenechat to až na poslední chvíli.
U větších provozů lze očekávat, že již v tuto chvíli mají pokladny, jejichž software bude funkci evidence tržeb podporovat, a nic zásadního se pro ně nezmění.
Menší provozy se nemusí ničeho obávat, nasazení pokladny není časově náročné. Elektronická evidence tržeb byla na konci března podepsána prezidentem, času na přípravu a výběr vhodného systému a jeho nasazení na straně obchodníků je dostatek.
Zatímco velcí obchodníci jsou na změny spojené se zavedením EET zpravidla připraveni, ti menší často čekali až do poslední chvíle, aby zbytečně neinvestovali do nového zařízení. Potvrzuje to i Vaše zkušenost?
V podstatě ano, ale neplatí to určitě pro všechny. Je potřeba si uvědomit, že zavedení pokladního systému, a to i pro menší obchodníky, často není spojeno s EET, ale s tím, že potřebují svoje podnikání zefektivnit a zpřehlednit.
Je pravda, že hodně malých firem a podnikatelů se na nás obracelo pouze pro informace a s nákupem pokladního systému váhali. Nyní, když je zákon schválen, se ozývají znovu a chtějí systém nasadit. Správný pokladní systém nabízí mnoho funkcí, které podnikatelům jejich podnikání usnadní bez ohledu na EET.
Vaše společnost dodává pokladní systém Dotykačka. Pro jaký typ prodejen a provozů je vhodný?
Pokladní systém Dotykačka je určen pro všechny malé a střední podnikatelské subjekty, které potřebují mít přehled o svém podnikání, tržbách, skladech a zaměstnancích. Systém podporuje vedle evidence tržeb také skladové hospodářství včetně sdílených a podružných skladů, věrnostní programy a má mnoho dalších užitečných funkcí. Umožňuje zpracovávat analýzy a reporty, a to nejen na samotné pokladně, ale také ve vzdálené správě dostupné z prohlížeče na libovolném tabletu či počítači.
V nabídce máme jak základní balíčky, jako je Dotykačka mobilní, u které jde o tablet s propojením na malou mobilní tiskárnu, tak kompletní 14“ pokladní systém, který obsahuje pokladní šuplík, čtečku čárových kódů, pokladní stojan a 80mm tiskárnu s řezačkou. Navíc lze pořídit i další příslušenství, jako pokladní váhy, zákaznický displej či platební terminál.
Z hlediska funkcí software nabízíme jednu verzi s plnou funkcionalitou bez jakýchkoliv omezení. Svůj typ provozu si vyberete v úvodním průvodci během prvního spuštění, který vám nastaví systém. Jednotlivé funkce si můžete kdykoliv zapnout nebo vypnout, jak potřebujete, jsou jednoduše v nastavení pokladny. Nestane se tak, že vás v potravinách pokladna bude obtěžovat mapou stolů používanou v restauracích.
S jakou finanční zátěží musí obchodník počítat na jednu prodejnu?
Záleží na velikosti prodejny, prodávaném sortimentu a potřebách obchodníka. Pokud se jedná o malý obchod s jednou kasou, postačí základní balíček, který u nás pořídíte od 4 990 Kč. Následná měsíční platba obsahuje kompletní technickou podporu a aktualizaci nových verzí.
V případě prodeje vážených produktů si bude obchodník muset dokoupit pokladní váhu. Další investice a příslušenství už je jen na rozhodnutí a potřebách podnikatele. Pokud chce přijímat platby kartou, musí si pořídit platební terminál, pokud má své produkty označeny čárovými kódy, neobejde se bez čtečky čárových kódů.
Dodáváte pokladní systémy pro obchody, restaurace, kavárny, cukrárny, služby, zmrzlinové stánky, vinaře a vinotéky. O které služby a zařízení z vaší nabídky je v současné době největší zájem?
Po schválení elektronické evidence tržeb se zvýšila poptávka hlavně ze segmentu první vlny, která bude mít povinnost tento zákon dodržovat. Jedná se primárně o restaurace, kavárny, cukrárny, hotely a podnikatele z oblasti ubytovacích služeb. Nicméně naše klientela je rozmanitá a patří k ní i podnikatelé, pro které povinnost evidovat tržby nastane později.
Z naší produktové nabídky jsou nyní nejoblíbenější cenově zvýhodněné balíčky se 14“ pokladnou. Mnoho obchodníků se také zajímá o platební terminál a zákaznický displej.
Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v dubnovém čísle Retail News…
Napsat komentář