Místo, kde se s potravinami prodávají příběhy

Dolce Vita ve Schrannenhalle

Koncem loňského listopadu otevřel v Mnichově svou první německou pobočku italský koncept společného prodeje potravin, lahůdek a gastronomie Eataly. Historická Schrannenhalle vedle známého Viktualienmarktu byla přímo předurčena pro nový koncept, v němž je hlavním bodem italské kulinářství a Dolce Vita.

Tradiční tržnice Schrannenhalle v Mnichově byla přestavěna před více než deseti lety. Budova z roku 1853 se svými výraznými litinovými sloupy a zaplavená světlem vystřídala od rekonstrukce čtyři nájemníky.

S konceptem Eataly a jeho gurmetským trhem to tentokrát vyšlo. Italové, kteří mají po celém světě dalších 26 poboček, kde se koncept aplikuje, se zdají být pro prostor Schrannenhalle jako stvoření. Oživují tradiční život tržnice restauracemi, výrobnami a kuchařskou školou. Na 4600 m2 je ve třech poschodích vedle prodejny s potravinami 16 restaurací, 9 výroben, jeden prostor pro různé akce, kuchařská škola a „didaktické obory“.

Architektonicky působí plocha konečně zase jako hala: světlá, široká, bez komplikovaných vestaveb, zato s volně přístupnými, velmi krásnými pilíři této průmyslové památky. Velký počet návštěvníků zde očekává na 10 000 především italských výrobků a celkem 750 míst.

Bavorské výrobky

Rozdělení velké plochy bylo pro architekta Carlo Pigliona výzvou. Protože otevírací doby restaurací a prodejny se liší, musela být část prodejny a restaurací zřetelně oddělená. Opticky a logisticky jde o úkol, který bylo třeba šikovně vyřešit: v centru haly mezi oběma hlavními vchody je umístěna „Pizza“ s vinným a nápojovým barem, s ochutnávkou lanýžů a salámovým a sýrovým barem, včetně pokladny. Na straně s východem do ulice Prälat-Zistl jsou seřazeny restaurace se zeleninovými a masovými jídly, těstovinami a pizzou. V této části je nápadná zejména pec na pizzu vyzdobená zlatou mozaikou. Naproti, směrem do Blumenstrasse, jsou oddělení lahůdek s delikatesami z celé Itálie a od několika regionálních výrobců z Bavorska. Protože idea Eataly zahrnuje celý kulinářský svět, který vedle italských výrobků nabízí také regionální výrobky. Ovoce a zeleninu lze nalézt na klasických stáncích, které jsou zdobeny jemnými látkami.

Zařízení prodejny tvoří bílé regály a přepravky zboží. Nicola Farinetti, syn zakladatele a jeden z výkonných ředitelů společnosti, říká: „Je třeba zaměřit pozornost na výrobky. Proto jsme se rozhodli pro jednoduchou verzi. Důležité jsou naproti tomu informace o potravinách, které jsou proto na každém regálu dobře viditelné.“

Vnitřní zařízení dokázala skupina Costa z La Spezie realizovat za pět měsíců. Obchod s kuchařskými knihami, oddělení s potřebami pro domácnost, bar s kávou a prodej zmrzliny vyvedené v blýskavém chromu se nacházejí v přízemí. Navíc tam lze nalézt také prodejnu jízdních kol výrobce Bianchi o ploše 200 m2. Proč právě kola?, vysvětluje Luca Baffigo, Managing Director: Každý koncept Eataly má své motto. Mnichovské zní „udržitelná pohyblivost“. Mnichov patří k německým městům s vysokým počtem jízdních kol na obyvatele. Pro nás je kolo vedle vozidel na elektrický pohon dalším prostředkem pohybu v budoucnosti.“

 

Tradiční tržnice Schrannenhalle v Mnichově

 

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v březnovém čísle Retail News…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.