Diskont se přibližuje supermarketu
Další významnou etapu svého působení na českém trhu odstartovala společnost Lidl v pondělí 7. prosince v Berouně otevřením prodejny postavené podle zcela nového konceptu.
Za 13 let působení na českém trhu patří společnost Lidl díky své strategii k lídrům maloobchodního trhu. V roce 2003 vstupoval řetězec na český trh se sloganem „Lidl je levný!“, od roku 2010 používá slogan „Lidl, správná volba!“. Že slogan funguje, dokládá vývoj počtu zákazníků. Zatímco v roce 2009 jich bylo 80 mil., letos jich do 230 prodejen přijde již 123 milionů.
Roste nejen počet zákazníků a obrat, a v případě tohoto řetězce i zisk, ale také např. počet tuzemských dodavatelů. Jestliže v roce 2009 prodej českých výrobků v prodejnách Lidlu, činil v nákupních cenách 7,7 mld. Kč, v letošním roce to bude 10,1 miliardy. Vzrůstá i export českých dodavatelů, momentálně jich je 122, do zahraničních sítí řetězce. Z 2,5 mld. Kč v roce 2009 na 4,6 mld. v roce 2015. Filozofie prodeje společnosti je založena na vlastních produktech prodávaných pod vlastními značkami, které tvoří přibližně 80 % sortimentu.
Pro příští tři roky je připraveno 9 miliard
Společnost zároveň zahajuje významnou investiční etapu a v dalších třech letech má v plánu postupně vybudovat další prodejny v novém konceptu. Do rozvoje prodejní sítě a rozšíření skladových ploch chce v následujících třech letech investovat celkem 9 mld. Kč.
„Po určité době, jež byla ve znamení modernizací stávajících prodejen, jsme se rozhodli pro výstavbu zcela nového konceptu prodejen. Ten bude znamenat pro zákazníky především komfort v nakupování. Tímto krokem dáváme také jasný signál nejen našim zaměstnancům, ale i našim dodavatelům, že s námi na českém trhu mohou nadále počítat,“ říká Pavel Stratil, generální ředitel společnosti Lidl a dodává, že Česká republika je pro Lidl strategický trh.
Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v prosincovém čísle Retail News…
Napsat komentář