Prodává Váš web?

A/B testování

Ať už se jedná o eshop, či získáváte klienty např. pomocí vyplňování kontaktních formulářů, určitě pracujete s hodnotou tzv. konverze a konverzního poměru. A/B testování je jednou ze základních činností při zvyšování konverzního poměru a tedy zpravidla i obratu vašich webových stránek, přesto jej řada firem odstavuje na vedlejší kolej. Proč?

Co je to vlastně A/B test? Jedná se o vytvoření mírně odlišné verze stránky a její zveřejnění souběžně s původní verzí. Návštěvníci jsou poté automaticky posílání rovnoměrně na obě verze. Vyhodnocuje se, která z verzí funguje lépe směrem ke stanovanému cíli (konverzi).

Základní „bolesti“ provádění A/B testů můžeme rozdělit do dvou oblastí. První z nich je pro řadu středních a menších společností (hovoříme především o eshopech) nedostatečná připravenost. Často je potřebná výrazná kooperace s vývojáři, nastavení analytických nástrojů, následné vyhodnocování – bariéra startu každého jednotlivého A/B testu tak může být poměrně vysoká. Druhou oblastí pak jsou samotná očekávání, kdy z uskutečněných A/B testů není dosaženo očekávaných výsledků, tedy zvyšujícího se konverzního poměru a vyššího obratu.

Jak zajistit, abychom kýžených výsledků dosáhli? Existuje mnoho rad, jak se postavit k A/B testování. Pokud bychom měli shrnout ty skutečně nejzákladnější, zde je pět z nich:

1. Začněte testovat od základních prvků

Existuje řada již mnoha testy prověřených prvků, které mají největší vliv na konverzní poměr, těmi je dobré začít.

Jedná se především o nadpisy, předměty u emailů, call to action prvky (koupit, vložit do košíku, porovnat, poradit, chat,…), obrázky, ikony a další.

Postupně je vhodné přecházet do stále většího detailu.

2. Testujte postupně – krok po kroku

Netestujte několik změn najednou. Testujte jednu změnu po druhé, abyste mohli odlišit, které úpravy mají skutečný vliv na výsledek.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v listopadovém čísle Retail News…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.