Značka jako cíl nebo nástroj?
Premiérový ročník konference Brand Management s podtitulem Značka jako cíl nebo nástroj? odstartoval 23. září výroční setkání brand managerů a dalších odborníků zabývajících se rozvojem a řízením značek.
Setkání profesionálů, kteří věří, že značka je daleko více než grafický symbol, proběhlo v pražském Slovanském domě. Hvězdami programu byli nejen guru globálního marketingu Jim Stengel, ale také více než desítka těch, kdo z různých pozicí řídí úspěšné značky na českém trhu.
Růst znamená získat nové nakupující
První dopolední část otevřel Oliver Koll, Strategic Insights Director, Europanel a přinesl Recepty pro růst značek. Na základě celoevropského panelu domácností ukázal vzorce typické pro růst značek na trhu rychloobrátkového zboží. Klíčovým poznatkem přitom je, že frekvence nákupu není hlavním zdrojem růstu, je to nárůst počtu nakupujících. Růst proto znamená získat nové nakupující.
Vítězné značky se odlišují nárůstem sortimentu, zaměřením na distribuci, inovace a nové produkty. Oliver Koll věnoval speciální pozornost cenovým premiantům, což jsou jak značky výklenkové, tak i velké značky s významným tržním podílem. Drahé značky inovují, a tak úspěšně odůvodňují vyšší ceny: „Zákazníci rádi zaplatí více za důvěru, komunikaci a inovace. Pokud nakupující nevidí rozdíly mezi značkami jedné kategorie, rozhodnou se jen na základě ceny,“ zdůraznil.
Jak lokalizovat globální značku? vysvětlil na konferenci Hannu Kasi, Country Managing Director, ABB ČR. Zdůraznil, že značka je nepostradatelným strategickým konceptem i na industriálních a B2B trzích.
Napsat komentář