Na vlně LED osvětlení
Potravinářský i nepotravinářský obchod hledá cesty ke snižování energetické náročnosti. Jednou z možností je oblast osvětlení. V současné době řada obchodníků sází na LED osvětlení.
Především v potravinářském obchodě se LED osvětlení stále častěji prosazuje i jako základní osvětlení. V jiných oblastech, např. v prodejnách s módou je LED osvětlení využíváno především jako nástroj ke zvýraznění prostoru, odlišení se a podtržení značky.
Svítidlo musí být úsporné a nabízet širokou funkčnost
O které typy osvětlení prodejních prostor mají obchodníci v současné době největší zájem? Jedná o různé názory, poptávky podle druhu obchodu. „Většinou slyšíme, že potřebují nasvítit prodávané zboží co nejvíce, aby upoutalo pozornost zákazníků. Tedy pro tyto podmínky je největší zájem o svítidla na 3. fázovou lištu, která se dají posouvat, naklápět, případně měnit zoom dle stavu expozice. LED osvětlení se začíná posouvat do popředí, a pokud obchodník mění styl prodejny, požaduje již pouze LED svítidla,“ říká zástupce společnosti Verbatim.
A jak se daří spojovat požadavky na design a funkčnost nebo vede stále především funkčnost – a cena? „Naši zákazníci řeší především vždy i design svítidel, jak zapadá do celkového konceptu a dalším parametrem je funkčnost – zda umí svítidlo stmívat, měnit zoom apod.“ vyplývá ze zkušenosti firmy Verbatim.
A jak je to s možností ušetřit za energie při volbě správného osvětlení? Prodejny jsou u nás, jak podotýká zástupce firmy Verbatim, hodně přesvícené, správným zvolením a nastavením svítidla, použitím LED svítidla se dá ušetřit až 40 % nákladů na energie při svícení.
Jako příklady povedených světelných instalací pak připomíná instalace LuxoProfi v dvou prodejnách s módním oblečením značky Guess v obchodních centrech v Praze a v Brně nebo prodejny s módním oblečením značky Calvin Klein v pražském Palladiu. V obchodním centru Novodvorská Plaza pak osvětlení pasáží vestibulu, kde byla použita svítidla Verbatim – Downligts.
Napsat komentář