Nevyužitý potenciál pro růst tržeb

Internet of Everything

Studie Cisco Consulting Services ukazuje, že využití možností Internet of Everything může obchodníkům přinést růst tržeb až o 15,6 procent. Moderní technologie mají v obchodech již své nezastupitelné místo. Rostoucí počet zákazníků si neumí představit nákup bez svého chytrého telefonu.

Doba, kdy nám bude na nákup stačit jen taška a smartphone není skutečně daleko. Pro obchodníky tento trend znamená obrovskou šanci lépe své zákazníky poznat.

Právě využití potenciálu skrytého v technologiích éry Internet of Everything pro lepší predikce potřeb a přání zákazníků, budování jejich loajality nebo například zvýšení efektivity jejich nákupů, může přinést významný růst tržeb. Studie Cisco Consulting Services, zahrnující zákazníky ve Spojených státech a Velké Británii, jej odhaduje až na 15,6 %.

Kamerový systém jako nástroj k poznání chování zákazníka

Drtivá většina prodejen je dnes vybavena kamerovým systémem. Pokud budou ale kamery připojeny k internetu, nemusí tento systém sloužit jen na ochranu před zloději. Automatická analýza obrazu, kombinovaná například se NFC nebo lokalizačními službami může obchodníkovi napovědět, kde se zákazníci nejvíce zastavují, jaké zboží upoutá jejich pozornost a naopak, které sekce by se měly přeorganizovat.

Z výsledků výzkumu vyplývá, že chytré mobilní telefony a tablety se již staly nezbytnou součástí nakupování stejně jako nákupní taška. Přibližně čtvrtina zákazníků z Británie a třetina z USA používá nezávislé aplikace určené pro nakupování na svých chytrých telefonech nebo tabletech alespoň jednou týdně. Studie ukazuje, že Internet of Everything má v marketingu a prodeji velký potenciál, který se obchodníci teprve učí využívat.

Společnost Cisco testovala ve svém průzkumu 19 různých obchodních konceptů. Výsledky mají pomoci maloobchodníkům v otázce, kam přesně směřovat investice při inovování. Výzkum odhaluje, jak zákazníci vnímají vylepšení během nakupování, které mohou nabídnout technologie založené na Internet of Everything.

Digitální zákazník ocení personalizované nabídky

Obchodníci by se měli zaměřit na vylepšení způsobu, jakým zákazníkům poskytují informace o svých produktech. Nepersonalizované letáky a nabídky současné „digitální“ zákazníky brzy už vůbec nezaujmou. 39 procent zákazníků vnímá nejvíce prostoru pro zlepšení při výběru a finálním nákupu zboží, konkrétně zaručení dostupnosti požadovaného zboží na skladě a efektivnější placení u pokladny. Celkem 13 procent zákazníků by ocenilo osobnější přístup.

Dnešní zákazníci vyžadují personalizované nabídky; má-li obchodník uspět, musí zákazníkovi nabídnout přesně to, co v konkrétním okamžiku potřebuje nebo hledá.

Pokud se mu to nepodaří, zákazník může i přímo v obchodě reagovat na nabídku konkurence na svém mobilním telefonu.

Rozšířená realita už není sci-fi

Takzvaná augmented reality (nebo česky rozšířená realita) rychle proniká do našich každodenních životů. Podle zjištění studie využívají téměř tři čtvrtiny zákazníků v obchodech své chytré telefony ke skenování produktů a získávání přizpůsobených nabídek a informací o propagačních akcích. Stejně tak jako 63 % nakupujících, kteří pomocí telefonu zjišťují, kde přesně v obchodě mají požadované produkty hledat.

 

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v časopise Retail News…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.