Za co nejvíce utratíme v mraženém segmentu?

Mražená zelenina patří k domácí kuchyni

Nejvyšší počet kupujících domácností v kategorií mražených výrobků mražená zelenina. Alespoň jednou za rok si ji zakoupilo přibližně 9 z 10 českých domácností. Mražené výrobky, kam řadíme vedle zmrzliny, také mražená těsta a pečivo, mraženou pizzu, mražené bramborové výrobky, mořské plody, ryby či drůbež či jiné mražené výrobky, zabírají v košících domácností přibližně 3 % z výdajů vydaných na rychloobrátkové zboží.

V ročním porovnání roku 2014 oproti 2013 výdaje na mražené zboží mírně poklesly, vyplývá z údajů Spotřebitelského panelu GfK Czech za období 1.1.2013 – 31.12.2013 vs 1.1.2014 – 31.12.2014.

Jak pro Retail Info Plus uvedla Martina Heřmanská ze spotřebitelského panelu GfK, podílově největší kategorie z mražených výrobků je mražená drůbež, která tvoří téměř čtvrtinu z celé útraty za mražené zboží. Její podíl meziročně poklesl. Zároveň lehce ubylo i kupujících domácností, jejichž číslo se za rok 2014 ustálilo na penetraci 74 %.

Zmrzliny tvoří druhý největší segment z pohledu výdajů za mražené zboží po mražené drůbeži, následují výdaje do mražených ryb a mořských plodů, mražené pizzy a mražené zeleniny.

Zatímco drůbež skončí v košíku domácností jednou za šest týdnů, ryby či mořské plody jen jednou za dva a půl měsíce.

Nejčastěji si domácnosti dopřejí zmrzlinu, kterou si přinesou domů, v průměru každý měsíc. Jedna česká domácnost ročně spotřebuje přibližně sedm litrů zmrzliny. Spotřeba stoupá především v letních měsících, kdy na jednu kupující domácnost připadne průměrně litr zmrzliny měsíčně.

Nejvíce zákazníků kupuje mraženou zeleninu

Nejvyšší penetraci, tedy počet kupujících domácností, má z analyzovaných kategorií mražená zelenina. Alespoň jednou za rok si ji podle Spotřebitelského panelu GfK Czech ve sledovaném období zakoupilo přibližně 9 z 10 českých domácností. Vybírají si při tom jak ze značkových výrobků, tak ze značek privátních, které jsou zastoupeny ze 45 %.

Podle průzkumu Market & Media & Lifestyle – TGI, za 3. kvartál 2014 a 4. kvartál 2014 společnosti MEDIAN použily mraženou zeleninu v uplynulých dvanácti měsících domácnosti nejčastěji s frekvencí 2 – 3x měsíčně (36 %), s odstupem pak na druhém místě následuje interval 1x týdně (21,3 %) a na třetím 1x měsíčně (20,5 % domácností). Třemi nejpopulárnějšími značkami mražené zeleniny u českých domácností jsou Mochov, Nowaco a Bonduelle.

Hotovým jídlům krakuje mražená pizza

Balenou chlazenou nebo mraženou pizzu konzumovalo v posledních 12 měsících 42 % domácností, nejčastěji s frekvencí méně než 1x měsíčně. Nejčastěji si pochutnáváme na pizze mražené (72,9 %), chlazenou konzumuje 27,8 % domácností. Žebříček značek pizzy, které domácnosti konzumují, vede pizza Dr. Oetker – Ristorante a Dr. Oetker – Guseppe.

Balená chlazená a mražená připravená jídla (mimo pizzy) konzumovalo v posledních 12 měsících 14,7 % domácností, nejčastěji s frekvencí méně než 1x měsíčně. K TOP 10 nejpoužívanějším značkám patří: Nowaco, vlastní značky prodejen (Coop/Tesco/Clever…), Hamé, McCain, Frosta, Polar, Don Peppe (dříve Guseppe), Eismann (dříve Family Frost), Apetit a Švéda.

Mražené rybí výrobky konzumovalo v posledních 12 měsících 68,2 % domácností, nejčastěji s frekvencí méně než 2 – 3x měsíčně.

 

ek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.