Během galavečera v rámci veletrhu EuroCIS udělil institut EHI již poosmé retail technology awards europe (reta). Byly vyhodnoceny vždy tři nejlepší společnosti v každé kategorii: Nejlepší zkušenosti zákazníků, Nejlepší řešení ve skladech, Nejlepší řešení ve společnosti a Nejlepší multikanálové řešení.
Nejlepší zkušenosti zákazníků
Toto ocenění dostávají maloobchodníci, kteří zavedli metody a technologie orientované na budoucnost s cílem zkvalitnit kontakt se zákazníky a zvýšit stupeň jejich spokojenosti. Byly odměněny společnosti:
Carrefour: Maloobchodník otevřel hypermarket, který disponuje indoorovou navigací, možností mobilních nákupů a má grafické štítky od společnosti Pricer.
Douglas: Umožňuje zákazníkům nalézt odpovídající výrobek jak v obchodech, tak i prostřednictvím mobilů.
Hunkemöller: „Project Ann“ podporuje přesun aktuálních systémů informačních technologií, CRM a e-commerce do nových, plně integrovaných a v budoucnu vyhledávaných systémů.
Nejlepší řešení ve skladech
Vyznamenání dostávají maloobchodníci, kteří použitím technologie v místě prodeje prokazatelně dosáhli operativní nadhodnoty. Letos to byli:
Argos: Britský internetový obchodník zkoncipoval pro své zákazníky digitální zařízení pro interiér obchodu, které svými online kanály poskytuje sladěný celkový obraz.
Edeka: Společnost Lunar vyvinula nástroj, kterým lze simulovat proud zákazníků procházejících pokladním prostorem se všemi kombinacemi pokladních technologií, čímž došla k optimálnímu řešení.
Rewe: Výsledkem spolupráce mezi skupinou Rewe a Lancom Systems bylo integrování WiFi, ESL a LBS/iBeacon do jediného hardwarového nástroje.
Nejlepší řešení ve společnosti
V této kategorii byly vyznamenány maloobchodní společnosti, které vývojem a implementací inovativních systémů a technologií dokázaly zvýšit svou efektivnost buď vlastními silami, nebo ve spolupráci s jinými společnostmi. Byly oceněny:
Globus: Pro plánování nákupu a jeho realizaci v rámci dohod vzešlých z vyjednávání s dodavateli společnost gicom Vendor Profitability & Agreements Management (VPAM) implementovala standardní integraci v oblasti SAP společnosti Globus.
Metro: V kooperaci s GS1 Germany společnost vyvinula systém, který poskytuje rozsáhlou transparenci, pokud jde o zpětné vysledování produktů a udržitelnost, a podrobnější informace o výrobcích a producentech.
Migros: Společnost Migros z východní části Švýcarska iniciovala strategický projekt k zajištění rozsáhlé transparentnosti dodavatelského řetězce. Přitom se opírá o technologie RFID, elektronický výrobkový kód (EPC) a konformní systém EPCIS.
Nejlepší multikanálové řešení
V současné době zákazníci očekávají, že maloobchod zkvalitní jejich zážitky při nakupování a nabídne mnohokanálová řešení. Ocenění získaly maloobchodní společnosti, které zmodernizovaly své infrastruktury informačních technologií a dokázaly vzájemně spojit online a offline sféru. Oceněnými se stali:
Hervis: Rakouský obchodník prodávající sportovní potřeby a módní zboží zahájil rozsáhlou iniciativu směřující ke kombinovanému nákupu prostřednictvím online a offline kanálů.
Kiabi: Společnost nabízí svým zákazníkům multikanálový zážitek od nákupů online a Click & Collect (vyzvednutí online objednaného produktu ve stacionárním obchodě) přes inovativní hightech design obchodu a zkvalitnění sortimentu technologickou podporou až po moderní možnosti placení.
Pfeiffer Gruppe: Rakouský obchodník s potravinami, skupina Pfeiffer, ve spolupráci s mnichovským Startup open ideas vybavil místo k vyzvednutí objednaných potravin chladicím zařízením „emmasbox“, které lze umístit před supermarkety; nabízí také možnost kooperace s velkými potravinářskými řetězci.
Pramen: EHI
Napsat komentář