Nejen zboží, ale také služby si Češi kupují na internetu stále častěji. Jen v loňském roce za ně utratili online kolem 21 mld. Kč. Až 60 % všech plateb za služby na internetu pokrývají online platební metody. Nejsilnější kategorií služeb na internetu je online sázení a cestování.
Zájem je o nákup letenek a roste i počet jízdenek zaplacených online. Vyplývá to z dat platební brány PayU v ČR. „Služby byly dosud vnímány v souvislosti s e-commerce spíše okrajově, těžko se měřily. Aktuálně už představují nezanedbatelný segment v e-commerce s vysokým potenciálem růstu. Jestliže se v roce 2013 zaplatilo online za služby 18 miliard, v loňském roce to bylo zhruba o šestinu více,“ upřesnil Gabriel Kalapoš, ředitel platební brány PayU v ČR.
Podle něj stojí úspěch segmentu služeb na internetu nejen na rostoucí poptávce, ale i na způsobu platby za ně. Za služby totiž zákazníci v drtivé většině platí předem, a to nejvíce online platebními metodami (až 60 % všech plateb za služby na internetu).
Napsat komentář