Na konci roku 2014 bylo v České republice podle výzkumu společnosti Incoma GfK 497 moderních multisortimentních obchodních komplexů (nákupních center, retail parků, outlet center, hypermarketů s malými pasážemi a obchodních domů) s celkovým rozsahem přes 4,5 mil. m² hrubých pronajímatelných ploch. Z toho je 92 tradičních nákupních center s celkovým rozsahem ploch 2,3 mil. m².
V přepočtu na 100 obyvatel je nejvíce ploch v Praze (téměř 80 m² na 100 obyvatel). Dále následuje Ústecký kraj s 52 m² na 100 obyvatel. Nejméně saturovaný je Kraj Vysočina (21 m² na 100 obyvatel) a Středočeský kraj (24 m² na 100 obyvatel), zde však silně působí vliv Prahy, pro kterou jsou přilehlé oblasti středních Čech přirozeným spádovým územím.
Mgr. František Diviš, Incoma GfK
Napsat komentář