udrzitelnost2024

9. ROČNÍK SEMINÁŘE UDRŽITELNOST PRO VÝROBU A OBCHOD

V roce 2024 na téma: Jak jsme pokročili?


Místo konání: Magenta Experience Center, Na Pankráci 86, 140 00 Praha 4
Termín konání: 18.6.2024
Registrace: 8:30-9:00

Informace o minulých ročnících jsou k dispozici na: https://retailnews.cz/konference


PROGRAM

9:00  ZAHÁJENÍ

 

KROK ZA KROKEM UDRŽITELNÝM SMĚREM

 

Pro každý z 20 sektorů je stanoveno 12 aktivit v rámci jednotlivých pilířů ESG. Prezentace se zaměří na výrobce potravin, potravinářské řetězce, výrobce a prodejce oděvů, obuvi a módy, výrobce a prodejce spotřební elektroniky, nebo třeba i oblast lékáren, tabáku a alkoholu. Součástí prezentace budou také výsledky experimentu s cenovou elasticitou pro udržitelné obaly mycích prostředků na nádobí.

Tereza Horáková, Associate Director a Martina Popenková, Senior Client Director, Ipsos CZ

 

CSRD zavádí podrobnější požadavky na podávání zpráv o dopadech společnosti na životní prostředí, lidská práva a sociální standardy – tzv. ESG reportování. Řetězce kótované na burze mají povinnost reportovat podle CSRD od 1. ledna 2024, ostatní velcí obchodníci o rok později. Součástí reportu bude sledování CO2 emisí (Scope 1 až 3). Pro malé a střední podniky, které jsou součástí subdodavatelského řetězce, vznikne požadavek poskytovat data o uhlíkových emisích velkým odběratelům.

Romana Nýdrle, ředitelka pro obchod, SOCR ČR

 

Základním předpokladem přechodu na cirkulární ekonomiku je idea tzv. digitálního pasu výrobku; společně s digitalizací a sdílením produktových dat. Výrazně napomůže i nastupující generace 2D kódů, které mohou nést mnohem větší množství dat, umožní sdílet komplexní data pro potřeby vysledovatelnosti, snižování plýtvání potravinami i měření uhlíkové stopy výrobku.

Pavla Cihlářová, ředitelka GS1 Czech Republic

 

S jako Social (ESG). Lidské zdroje – náborová politika. Vnímání firmy jejím okolím … Ale jak na to, když náš business jsou krabice a náš brand na krabicích reprezentuje číslo 0089 …  Na příkladech vám představíme, jak díky vlnité lepence a ambasadoringu můžete posílit vnímání společnosti, že nejste pouze nudná technická značka, ale „sexy“ zaměstnavatel, který přitahuje mladé talenty z generace Z.

Martin Hejl, jednatel společnosti THIMM

 

11:00-11:30 – PŘESTÁVKA NA KÁVU

 

INSPIRACI Z PRAXE PŘINÁŠÍ OBCHOD, VÝROBA I LOGISTIKA

 

Čím je značka renomovanější a oblíbenější, tím více by měla jít příkladem. Spotřebitelé to navíc od ní očekávají. Jak se s touto premisou vypořádat?

Ladislav Jelen, CSR & Community Manager Coca-Cola HBC Česko a Slovensko

 

Z papíru ve skutečnost. Jak se udržitelná strategie promítá do konkrétních projektů  s dopadem? Proč je nutné snižovat emise metanu? Proč se neobjedeme bez plně cirkulárních obalů ? A jak může i do udržitelnosti nezasvěcený spotřebitel během nákupu velmi snadno poznat, že vybraný produkt pochází od firmy, která naplňuje vysoké environmentální a sociální standardy?

Ivan Holub, manažer udržitelnosti pro střední a východní Evropu ve společnosti Danone

 

Strategie a procesy s cílem snížit uhlíkovou stopu podnikání v logistice. Od zvyšování efektivity procesů přes energetickou efektivitu a cestu k energetické soběstačnosti až po vyvážený mix vozidel na elektropohon a podporu neziskových organizací s významným příspěvkem k ochraně klimatu – náměty k inspiraci, jednotlivě nebo jako celek, a výzva pro společnou práci na ochraně klimatu se všemi zúčastněnými partnery v dodavatelských řetězcích.

Jan Pihar, generální ředitel Dachser Czech Republic

 

CSRD reporting se rychle blíží, mnoho firem se však nadále topí v záplavě nejasností. Implementovat komplexní a poměrně teoretickou legislativu není snadné. Zejména když konkrétní návody na řešení zatím chybí. A proto se s vámi podělíme o naše klíčové CSRD zkušenosti z Nizozemska a odhalíme inovativní postupy nejlépe hodnocených nefinačních reportů roku 2024. Podívejte se na to, co dělají ti nejlepší a jak můžete využít jejich zkušeností.

Alžběta Gabalová, ředitelka pro Českou republiku, Salacia Solutions

 

13:00-14:00     PŘESTÁVKA NA OBĚD

 

POD TLAKEM LEGISLATIVY I SPOLEČENSKÝCH NOREM

 

Společnost Unibail-Rodamco-Westfield přijímá stále ambicióznější závazky v oblasti udržitelnosti. Jako provozovatel největších obchodních center však k dosažení svých cílů potřebuje i aktivně zapojit své klíčové obchodní partnery, tedy retailery a dodavatele služeb.  S jakými smluvními i nesmluvními nástroji URW v této oblasti pracuje?

Karolina Šustrová, Head of Leasing Czech Republic & Slovakia

 

Víte, zda splňuje vaše společnost a vaši dodavatelé kritéria ESG? Ne? Tak si to spočítejte.

Karel Kotoun, výkonný ředitel společnosti Green0meter.studio

 

Do roku 2050 chceme ČR bez zbytečného odpadu. Naše Reuse federace je od roku 2022 průvodcem změny v krajích, městech, firmách a komunitách a hledá ty nejefektivnější cesty k předcházení vzniku odpadu a šetrnému nakládání se zdroji. Jak dohonit Evropu, která má v tématu reuse pár dekád náskok?

Dana Kalistová, předsedkyně České federace nábytkových bank a reuse center

 

15:00-15:30 – NETWORKING U ODPOLEDNÍ KÁVY A ČAJE