Dlouhodobý projekt s cílem zlepšit zákaznický servis v České republice vstupuje do dalšího ročníku. Prodejci v 13 českých obchodních centrech CPI Property Group se již nyní mohou hlásit na praktické workshopy, které jim pod vedením zkušených lektorů z agentury Ipsos pomohou lépe se orientovat ve světě retailu, poskytovat lepší služby zákazníkům, ale také zvládat stres spojený s psychicky náročným zaměstnáním.
První ročník CPI Akademie Retail se odehrál na jaře minulého roku, zapojilo se do něj bezmála 170 prodejen. „Letos jsme projekt díky zpětné vazbě mohli posunout ještě dál a čeká nás ještě více praxe. Víme také, která témata jsou pro prodejce z jejich pohledu problematická a na co je nutné se zaměřit. Osvědčila se nám forma, která kombinuje workshopy pro vedoucí obchodů a online vzdělávací videokurzy pro všechny prodejce,“ říká Petra Knoblochová, která má v CPI Property Group projekt Akademie na starosti a dodává: „Zájem o projekt roste, letos se nám hlásí ještě více zájemců než loni. Z toho máme opravdu radost, je vidět, že se prodejci vzdělávat chtějí, stačí jim dát příležitost.“
Pilotní ročník programu v minulém roce proběhl v 9 obchodních centrech skupiny CPI Property Group, letos se rozšíří celkem na 13 center, tedy téměř na celé české portfolio skupiny. Stejně jako v minulém roce se bude Akademie letos soustředit zejména na zákaznickou zkušenost a základní standart prodejních dovedností. Novinkou bude téma problematické komunikace a reakce na námitky. Zároveň by mělo dojít k prohloubení spolupráce mezi každým obchodním centrem a zastoupením značek i jednotlivými prodejci v něm.
Prodejce jako ambasador značky i svého obchodního centra
„V Česku máme tendence zaměstnání prodejce podceňovat. Je to přitom velmi zajímavá práce plná příležitostí a možností k rozvoji nejen pracovnímu, ale i osobnímu. Někdo, kdo umí komunikovat s lidmi, dokáže se do nich vžít, reagovat a doporučit jim relevantní produkt, je k nezaplacení. Takový člověk je důležitým faktorem pro tvorbu vztahu zákazníka se značkou. Dokáže i významně zvýšit tržby. Je ale samozřejmě přínosem zejména pro zákazníka, který odchází nejen s produktem, ale ideálně i s příjemným pocitem a úsměvem na tváři,“ vysvětluje autor CPI Akademie Petr Brabec, vedoucí managementu obchodních center v CPI Property Group a dodává: „Vnímáme prodejce jako ambasadora nejen značky, ale i obchodního centra jako takového.“
CPI Akademie Retail je vzdělávací program určený každému vedoucímu nebo prodejci v obchodním centru skupiny CPI Property Group, největšího vlastníka obchodních center v České republice. Po úspěšném absolvování Akademie získají prodejci i týmy certifikaci a oceněno bude i nákupní centrum s nejvyšším podílem zapojených jednotek.
Zdroj: CPI Property Group
Praha, 30. ledna 2020