Wolt Market navzdory situaci na trhu nadále expanduje

Wolt Market otevírá již čtvrtou pobočku na území hlavního města, tentokrát v Služba je tak nyní dostupná v rámci celé Prahy a také v Brně. Podle interního průzkumu Woltu více než 45 % zákazníků společnosti nakupuje potraviny online nebo kombinací online a v kamenných obchodech. Mezi nejprodávanější kategorie patří zelenina, ovoce, pivo, z pohledu kusů pak vedou rohlíky, banány a okurka hadovka.

Trh s q-commerce prochází racionalizací

Odvětví q-commerce v oblasti prodeje potravin a dalšího zboží značně ovlivňuje současný tlak na ceny způsobený inflací i zdražováním energií. „Navzdory nejistotě na trhu a změně  spotřebitelského chování, naše tržby rostou a vidíme nenasycenou poptávku. Proto jsme na základě hloubkových analýz vyhodnotili, že se nám další expanze vyplatí. Otevřeli jsme tak již čtvrtou pobočku v rámci Prahy a pokryvame tak teď celou Prahu a i Brno,” říká Jana Trnovská, ředitelka Wolt Market pro Česko a Slovensko. Podle odhadu McKinsey&Company bude globálně 18–30 % nákupů v roku 2030 provedeno přes okamžitou donášku a celkový počet online supermarketů vzroste na 45 000.

Wolt Market není večerka

Wolt Market poskytuje stejně širokou nabídku produktů jako běžné supermarkety, včetně čerstvých i trvanlivých potravin, drogerie či dalšího spotřebního zboží pro běžné i větší nákupy. Za poslední měsíce služba zdvojnásobila nabídku veganských produktů a nabízí tak například sortiment od oblíbených značek Well Well, CountryLife a Grizzly. Dále se do nabídky přidala kategorie fitness výživy a vitamínů, kde zákazníci najdou více než 200 produktů od značek GymBeam či Biotech. V nabídce bude také výběr tabákových výrobků.

Ze širokého výběru který překročí již brzy téměř 4 000 položek patří mezi nejprodávanější kategorie ovoce a víno, především Prosecco, z pohledu kusů pak vedou rohlíky, banány a okurka hadovka. Wolt Market si v Praze, kromě běžných zákazníků, oblíbily také  firmy, které 2–3x týdně objednávají velké donášky potravin, ať už ovoce nebo zeleniny do kanceláře, případně občerstvení na setkání a firemní události.

Kdo je tedy typický zákazník?

Podle European E-commerce report 87 % uživatelů internetu nakupuje zboží online, přičemž se čeští zákazníci umístili v první desítce. Pandemie tento trend prohloubila, i když částečně se zákazníci vrátili do kamenných obchodů. Z interního průzkumu Woltu vyplynulo, že více než 45 % zákazníků společnosti nakupuje potraviny online nebo kombinací online a v kamenných obchodech, s tím, že se jedná spíše o více menších nákupů týdně. Při online nakupování pak nejvíce oceňují právě úsporu času (58 %) a také doručení až do bytu (33 %).

Většina zákazníků využívající služby Wolt Market je ve věku 15–35 let. Nejčastěji nakupují mezi 16–20 hod, a to v centru Prahy a Brna, či v bezprostředním okolí obchodu (do 3 km). Průměrně objednávají 11 položek. „V porovnání se slovenským trhem nakupují čeští zákazníci o 25 % méně položek. Co se však týká ceny za položku, slovenské zákazníky převyšují. Je zde tak patrný rozdíl v nákupních zvyklostech, které musíme reflektovat. Ukazuje se, že ačkoliv je služba nabízená v dalších státech, v rámci jednotlivých trhů je potřeba brát v potaz určitá specifika,” komentuje Jana Trnovská.

Nový Wolt Market v Michli

Navzdory současné konsolidaci trhu, kdy se některé společnosti z českého trhu stahují, či zavírají pobočky a to jak globální, tak lokální hráči, Wolt Market se rozšiřuje. V rámci expanze byl na území Prahy otevřen nový Wolt Market v Michli. Ten pokrývá Jihovýchod Prahy, konkrétně Michle, Nusle, Chodov, Vršovice, Záběhlice, Braník, Libuš. Stejně jako ve všech doposud otevřených Wolt Marketech nabízí široký sortiment 3 500 položek.

„V rámci poboček Wolt Market máme za cíl nabízet zákazníkům inovativní sortiment, který by v běžných supermarketech nenašli. Kromě běžně dostupných produktů jako mají supermarkety (tradiční, veganské, asijské položky atd.) nabízíme také lokální značky jako Zrno Zrnko, Kro Kitchen, lokální  pivovary, či farmářské výrobky od Sklizeno,” doplňuje Jana Trnovská. Stejně jako ve všech dalších pobočkách Wolt Market bude dostupný netradiční sortiment v podobě výběru fitness výrobků od Biotech a Gymbeam, případně elektro sortiment od Alzy. Zákazníci se mohou těšit také na novou nabídku Grizzly, či třeba Country Life. Krátce po otevření bude přidán také výběr tabákových výrobků. Stejně jako u dalších pražských poboček bude možné objednávat zboží každý den od 8:00 do 24:00 s doručením do 20–30 minut.

 

Zdroj: Communication Lab

Praha, 8. října 2022