Velký přehled internetových nákupů

Co zlevnilo a jaká je skutečná výše slevy?

Móda ve znamení zimní sezony

Pro nákup zimního oblečení je teď ta správná doba. Móda patří ke kategoriím, kde slevami obchodníci nešetří. Vědí totiž, že pokud lidé nenakoupili tzv. měkké dárky pod stromeček, vyrazí spolehlivě na povánoční výprodeje.

Proto patří kategorie módy a oblečení ke špičce v žebříčku největších slev. „V průměru až o 20 % levněji jsou v internetových obchodech k dostání dámské kabáty a péřové prošívané bundy. O čtvrtinu levněji pak dámy seženou svetry a trička. Výhodně je možné stále pořídit i vánoční klasiku – dámské prádlo. Podprsenky je zboží, které najdeme ve slevě s přehledem nejčastěji,“ komentuje Milan Šmíd, manažer Zboží.cz a dodává: „V oblasti pánské módy jsou v nabídce v průměru o 30 % levněji košile. Ale nemusí se bát ani ti, kdo upřednostňují trička, k dostání jsou v průměru o čtvrtinu levněji. Ve zvýhodněné nabídce jsou samozřejmě také svetry (27 %) a zimní bundy (17 %).“

Obuvi na zimu jasně dominují dámské kozačky, jejichž cena se pohybuje v průměru o čtvrtinu níže než obvykle. „Z přehledu nejčastěji zlevněných produktů je vidět, že pánové se v mírnějších zimách spokojí s klasickými polobotkami či teniskami,“ doplňuje Šmíd.

Módní doplňky jsou jasně oblastí něžnějšího pohlaví. „I zde se objevují evergreeny, mezi nimiž vynikají hodinky, kabelky a náramky. Průměrná sleva se pohybuje mezi 18 a 24 %. Naopak v průměru až o třetinu zlevnily šperky či opasky,“ říká Šmíd.

Kde výrazné zlevnění neočekávejte

Kosmetika patří na druhou stranu k oblasti, kde se slevy pohybují spíše na nižší úrovni. „Protože jde nejčastěji o věci denní potřeby, plní zde slevy spíše psychologickou roli. Obchodníci díky nim zaujmou nejspíše ty zákazníky, kteří hledají něco extra. I proto najdeme dámské parfémy na třetí příčce žebříčku produktů, které jsou v nabídce ve slevě aktuálně nejčastěji,“ uzavírá Šmíd.

Mezi dětským zbožím najdeme klasiku, která se nikdy neomrzí. „Obchodníci vědí, že Lego je jasnou jedničkou, a proto jej nabízejí nejčastěji s průměrnou slevou 16 %. I zde můžeme vidět, že obecně hračkářství nesahají k výraznému snížení ceny. V průměru největší akční ceny jsou momentálně na chrastítka či leporela (21 %),“ komentuje Milan Šmíd.

Spotřebiče do domácnosti v prosinci lidé nakupují s rozvahou. Odráží to výše průměrných slev a také počet zvýhodněných nabídek. „V této kategorii lidé nakupují, v porovnání s ostatními, velmi vyrovnaně. V prosinci tak největší slevy obchodníci vypisují na ty spotřebiče, o které mají lidé zvýšený zájem,“ uvádí Šmíd a dodává: „Naopak největší akce, v průměru kolem 30 %, jsou na doplňky do domácnosti. Typicky jde o svícny, polštářky a vázy.“

Naprostým vítězem žebříčku nejčastěji zlevněných produktů se stala pouzdra na mobilní telefony. „Pořizujeme si chytré telefony a obal se stal povinnou součástí výbavy. Setkáváme se i se sběratelskými edicemi a designovými sadami. Proto není překvapivé, že ve zvýhodněné nabídce je najdeme ve více než 10 000 případech. Ta se ale pohybuje pouze kolem deseti procent,“ dodává Šmíd. Přitom v e-shopech najdeme v akci také samotné mobilní telefony i jejich vybavení.

 

Zdroj: Zboží.cz

Praha, 31. prosince 2016