Velkoobchod makro slaví úspěch se svou sítí prodejen Můj obchod

Síť maloobchodních prodejen Můj obchod letos slaví deset let svého působení v České republice. Do aliance se za tu dobu zapojilo již více než 580 obchodů a ambicí velkoobchodu makro je letos překonat hranici 600. K dalšímu růstu sítě, jež pomáhá partnerům poskytovat zákazníkům kvalitní služby v blízkosti jejich bydliště, následovat nejnovější trendy a konkurovat tak řetězcům, přispívá také modernizovaný koncept Můj obchod. Ten odstartoval v létě 2020 a zavedl vylepšenou úroveň spolupráce, jež nyní čítá už téměř 90 členů.

Tradiční český maloobchod prošel během pandemie znovuzrozením. Zákazníci zůstávali častěji doma, začali více vařit, a proto pro ně bylo pohodlnější nakupovat průběžně v blízkosti jejich bydliště, tedy v menších obchodech. Velkoobchod makro, který má zhruba 20% podíl na tradičním trhu, vnímá, že má tato změna v nákupním chování trvalejší charakter.

„Zákazníci si zvykli na rychlé menší nákupy přímo v místě bydliště anebo po cestě z práce. Oblíbenost těchto prodejen zůstává i dnes. Český maloobchod má na trhu své nezastupitelné místo, z toho důvodu stojí za to ho dále rozvíjet. Naše řešení pro podporu tradičního maloobchodu v ČR je partnerská aliance Můj obchod. Naší misí je poskytovat partnerům stejnou podporu, jakou dávají maloobchodní řetězce svým pobočkám. Díky tomu jsou menší obchody schopné lépe konkurovat modernímu retailu svým vzhledem i kvalitou služeb,“ vysvětluje Miroslav Pácl, vedoucí aliance Můj obchod. Nyní je součástí sítě Můj obchod celkem 585 prodejen po celé České republice. A makro očekává, že na podzim tohoto roku jejich počet překročí hranici 600.

Podle Pácla stojí za úspěchem konceptu Můj obchod mimo jiné neustálé rozšiřování služeb, jež makro svým partnerům v rámci aliance nabízí. „Zajistit dobrý B2C leták a konkurenceschopné ceny nestačí. Zákazníci našich partnerů očekávají i další dodatkové služby. Proto partnerům nabízíme také spuštění služeb, jako je cash back, možnost zaplatit složenku, zapojení do výdejní sítě Zásilkovny nebo sortiment léků a výživových doplňků,“ popisuje Pácl, jak Můj obchod reaguje na změny v nákupních preferencích zákazníků a pomáhá tak jejich počet v aliančních prodejnách zvyšovat.

Kromě přidávání nových doplňkových služeb patří mezi další aktuální trendy v českém maloobchodě také prodlužování otevírací doby či velmi rychlý rozvoj kategorie takzvaných „Ready to eat“ a „Ready to heat“ artiklů. Příkladem jsou hotová chlazená jídla a polévky, mražené pokrmy, instantní jídla v kelímku, která se pouze zalijí vodou a jsou připravená ke konzumaci, a taktéž konzervovaná jídla, jež se jen ohřejí. „Budoucnost městských obchodů vidíme ve spojení maloobchodní prodejny s fastfoodem. Růst bude počet artiklů, jako jsou sendviče, obložené bagety, saláty, a budou se objevovat i teplé pulty. V menších městech a na venkově budou změny pozvolnější a sortiment bude více zaměřen na základní suroviny. Ale i zde počítáme s přibýváním polotovarů a hotových jídel jak v mraženém sortimentu, tak v čerstvém,“ popisuje Pácl budoucnost českého maloobchodu.

Velkoobchod makro aktuální trendy promítá i do konceptu Můj obchod s tím, že rozdíly mezi jednotlivými partnerskými obchody vnímá jako výhodu. „My partnerům poskytujeme špičkovou podporu v oblasti sortimentu a dodatkových služeb. Partner se nicméně na základě znalosti svého trhu a zákazníků sám rozhodne, co zařadí do své nabídky výrobků či služeb. Například pro kávu s sebou máme dvě řešení – Tchibo a Costa. S partnery pak diskutujeme o tom, které bude v jejich obchodě využito, protože je vhodnější,“ přibližuje Miroslav Pácl.

Partnerům nyní makro nabízí dvě formy zapojení do aliance Můj obchod – základní zelenou úroveň a od roku 2020 nově představenou černou úroveň spolupráce. „Obě varianty se od sebe liší nastavením obchodních podmínek, které jsou ve vyšší úrovni pro partnery výhodnější jak z hlediska nákupních podmínek, tak například v oblasti investic makro do brandingu obchodu,“ doplňuje Pácl.

Letos makro v rámci oslav desátého výročí prodejen Můj obchod představí nové logo aliance a také uspořádá pro své partnery historicky první setkání členů. Akce s názvem „Setkání majitelů prodejen Můj obchod“ se uskuteční na dvou různých místech České republiky v průběhu května. Moravské setkání proběhne ve Velké Bystřici 10. května a české v Choceradech 31. května. Na akci se účastníci dozvědí, jak se síti Můj obchod a celému českému maloobchodu daří, jaké jsou produktové trendy a co nás čeká do budoucna.

 

Zdroj: FleishmanHillard

Praha, 5. května 2022