Veletrh OBALY byl logickým vykrystalizováním z nomenklatury tradičního veletrhu REKLAMA POLYGRAF, který si za 23 let svého fungování vydobyl pozici významné akce ve svém oboru ve střední a východní Evropě.
Proto se organizátoři rozhodli připravit první ročník veletrhu OBALY. Návštěvníci veletrhu byli seznámeni s novinkami v oboru, které byly zaměřeny zejména na individualizaci obalů a na trendy v designu obalů.
Pro návštěvníky byla připravena interaktivní expozice s názvem „Centrum malonákladové výroby obalů“ – v této společné interaktivní expozici se představily návštěvníkům moderní technologie malonákladové výroby obalů. Odborná veřejnost se mohla seznámit nejen s tím, jak se obal navrhuje a vyrábí, ale také jaké jsou možnosti malonákladové výroby obalů a jak vyrábět obal v malém nákladu, aby byl funkční, estetický a cenově dostupný. V rámci tohoto projektu byla připravena „výrobní linka“ sestavená z komponentů jednotlivých dodavatelů. Celý proces výroby zahajovala společnost Macron speciálním software ArtiosCAD pro navrhování podoby obalu od společnosti ESKO. Navržené obaly se tiskly na tiskárně Xerox Pro 1000i na média společnosti Antalis. Po vytištění následovala zušlechťovací část s aplikacemi firmy Komfi. Celý výrobní proces pak uzavíral vyřezávací plotr Konsberg zastoupený, stejně jako na začátku procesu, firmou Macron.
Mezi vystavovateli z oblasti print&packaging se objevily například společnosti TECHNOLOGY, Industrial Machinery, ARCON Machinery, Aledeto, CT Praha, Achilles, OTK Group, G.N.P. Paketo, KURZ, Weldplast, Ottova tiskárna, Rajapack, a další hráči obalového segmentu.
V rámci doprovodného programu veletrhů REKLAMA POLYGRAF a OBALY probíhaly po celou dobu veletrhu přednášky zaměřené na zajímavá témata.
Součástí doprovodného programu bylo i vyhlášení výsledků soutěže o nejlepší signmakingovou realizaci Duhový paprsek a výsledky soutěže Kalendář 2017, do které bylo přihlášeno celkem 111 prací a vítěznou cenu GRAND PRIX si odnesl kalendář „Neviditelní lidé Univerzity Karlovy“.
Návštěvníci druhého dne veletrhu se pak mohli těšit na loňské volné pokračování diskuzního panelu o problematice reklamy v hlavním městě, letos s názvem „Praha z pohledu reklamy 21. století“.
Obalový institut SYBA, jenž byl hlavním odborným partnerem veletrhu OBALY, byl pořadatelem odborného semináře „Speciality obalového designu“, který proběhl druhý den veletrhu v Kongresovém sále. Pro letošní ročník bylo zvoleno téma „Obaly pro hračky“.
Druhý den veletrhu se uskutečnil v hale 2 již 5. ročník veletrhu eventových služeb Event Day, který je tradičně nedílnou součástí veletrhu REKLAMA POLYGRAF. Event Day je cílenou prezentací pro eventové agentury, kongresová centra, hotely a poskytovatele služeb pro semináře, konference, kongresy, firemní večírky, teambuildingy a další akce. Na hrubé výstavní ploše 2 000 metrů čtverečních se představilo 49 vystavovatelů.
Zdroj: Veletrh OBALY
Praha, 21. května 2017