Tesco spouští hlasování v novém ročníku programu na pomoc komunitám

Odstartovala hlavní fáze již 11. kola grantového programu Vy rozhodujete, my pomáháme. Zákazníci mohou pomocí speciálních žetonů hlasovat ve všech prodejnách Tesco a rozhodnout o vítězných projektech v celkem 70 regionech. V rámci grantového programu zákazníci hlasují pro místní projekty, které jsou dle jejich názoru nejprospěšnější pro jejich komunity, a Tesco poté v závislosti na výsledcích hlasování poskytuje vítězným projektům finanční podporu. Celkově Tesco v letošním roce rozdělí 3 150 000 Kč mezi 70 dobročinných projektů, částka pro výherce je navýšena na 45 000 Kč.

Komunitní projekty to v dnešním době nemají lehké. Proto jsem ráda, že v tomto roce navyšujeme grant pro vítěze na 45 000 korun. Naši zákaznici v tuto chvíli mají jedinečnou možnost hlasovat pro dobročinné projekty, které si přejí realizovat ve svém okolí,“ říká Katarína Navrátilová, generální ředitelka společnosti Tesco v ČR.

V aktuálním kole grantového programu Tesco obdrželo 391 projektových žádostí. Do zákaznického hlasování postoupilo 70 z nich na základě hodnocení odborného garanta NROS – Nadace rozvoje občanské společnosti, která prověřuje transparentnost, udržitelnost a pozitivní dopad projektů na lokální komunitu.

Za deset kol fungování projektu se nám podařilo podpořit už 2 230 projektů celkovou částkou 46 890 000 korun. Svůj hlas Do hlasování se od roku 2016 zapojilo více než 27 milionů zákazníků. Jedná se o největší a nejrozsáhlejší iniciativu v oblasti zapojení zákazníků ve střední Evropě,“ doplňuje Katarína Navrátilová.

Na vašem rozhodnutí záleží

Od 11. července získají zákazníci za každý nákup v prodejnách Tesco hlasovací žeton, který pak mohou vhodit do hlasovacích boxů za pokladnami a podpořit tak místní projekt, který je jim nejbližší. V každé prodejně se utkají o přízeň zákazníků vždy tři veřejně prospěšné projekty z daného regionu. Soutěžící projekty se zaměřují například na podporu a vzdělávání dětí, zdravotně znevýhodněné občany, rodiny nebo sociálně slabší obyvatele, na realizaci volnočasových aktivit z oblasti kultury a sportu, podporu životního prostřední či obnovu místních tradic. Zákazníci pak svými hlasy rozhodnou o vítězném projektu v každém z 70 regionů, který získá grant ve výši 45 000 Kč.

 

Zdroj: Tesco Stores ČR a.s.

Praha, 13. července 2022