Společnost Ingka Group oznamuje růst maloobchodních tržeb o 4,7 %

Společnost Ingka Group¹ oznámila celkové tržby za finanční rok 2018², které činily 34,8 miliardy eur³. S úpravou zohledňující změny kurzů byl zaznamenán nárůst tržeb o 4,7 %.

V rychle se měnícím prostředí maloobchodu si společnost zakládá na tom, že se zajímá o život v domácnosti a usiluje o to, aby se přizpůsobila a transformovala tak, aby byla ještě dostupnější, umožnila zákazníkům pohodlnější nákup, byla udržitelnější a šetrnější. Ve finančním roce 2018 společnost IKEA Retail Česká republika očekává růst o více než 3 %.

Během finančního roku 2018 Ingka Group rostla na většině ze svých 30 trhů, přičemž nejrychleji rostla Čína. Společnost otevřela 12 nových obchodních domů IKEA, včetně svého prvního v Indii. Celkově do 367 obchodních domů IKEA zavítalo 838 miliónů lidí, takže jejich návštěvnost vzrostla o 3 %. Internetové stránky IKEA zaznamenaly růst návštěvnosti o 10 %, což celkově představovalo 2,35 miliardy návštěv.

„Tento rok byl skutečně inspirativní a naši kolegové v průběhu roku ukázali, jak jsou podnikaví a mají schopnost vést druhé. Snažíme se využít možnosti, které nabízí rychle se měnící maloobchodní prostředí, a rozvíjet IKEA tak, aby byla ještě dostupnější. Nadále se budeme snažit uspokojit potřeby zákazníků v obchodních domech a hledat nové cesty rozvoje toho, co už máme. Díky tomu naše obchodní domy stále budou hrát důležitou roli. Navíc hledáme nové podoby a uspořádání obchodních domů v centrech velkých měst. Našim cílem je zlepšení zkušenosti našich zákazníků s nákupem, který je uskutečněný jak osobně, tak i digitálně,“ říká Jesper Brodin, generální ředitel Ingka Group.

Klikni a vyzvedni je službou, která umožňuje zákazníkům nakoupit výrobky on-line a pak si je vyzvednout v obchodním domě. Funguje už ve více zemích včetně Česka, ale největším trhem v této oblasti je USA. V průběhu roku zakoupila Ingka Group platformu TaskRabbit, se kterou chce zákazníkům poskytovat flexibilní nabídku služeb za dostupné ceny, jako je například montáž nábytku. Tato nabídka služeb je už plně zavedená v USA a ve Velké Británii. Letos se služba rozšíří i do Kanady.

„Chceme stát vždy na straně všech těch, kdo mají hlouběji do kapsy, ale zároveň mají sny nebo potřebují ve svém domácnosti něco změnit. Právě proto chceme umožnit našim současným i novým zákazníkům, aby pro ně IKEA byla dostupná tehdy a tam, kde to potřebují. Víme, že 80 % našich zákazníků začíná svůj nákup na online, a současně víme, že naše obchodní domy během nákupu stále hrají důležitou roli – jsou totiž při zařizování domácnosti zdrojem inspirace a informací. Na těchto svých silných stránkách stavíme, abychom mohli ještě více lidem vytvářet lepší každodenní život, a to bez ohledu na to, kde se s námi setkají,“ dodává Jesper Brodin.

Jedním ze závazků Ingka Group je také neustálá snaha o pozitivní vliv na naši planetu. Do roku 2030 chceme ve prospěch lidí i planety dosáhnout těchto cílů – fungovat v souladu s principy oběhového hospodářství, bojovat proti klimatickým změnám, podporovat rovnost mezi lidmi a zároveň stále rozvíjet své podnikání. Jedním z kroků Ingka Group, které k těmto cílům vedou, je dosáhnutí nulových emisí, když v Paříži, Amsterdamu, New Yorku a Šanghaji budeme zákazníkům doručovat zboží.

Vlastník konceptu IKEA a celosvětový držitel licence, společnost Inter IKEA Systems, oznámil celkové maloobchodní tržby IKEA všech 11 franšízových společností ve výši 38,8 miliardy eur.

IKEA Retail Česká republika

„V posledních letech v našem regionu zaznamenáváme stabilní růst. Naším cílem je v této cestě pokračovat, takže na českém trhu očekáváme více než 3% růst. Během finančního roku 2018 jsme celkem přivítali celkem 10,2 milionu návštěvníků a 5,6 milionu zákazníků. Celých 6 % prodejů bylo uskutečněno on-line,“ říká Mounia El Hilali, generální ředitelka pro Česko, Maďarsko a Slovensko.

„Momentálně jsme uprostřed transformace IKEA a před námi je plno možností. Náš ambiciózní posun směrem k multikanálovému systému maloobchodního prodeje už začal, ale před očima stále máme svůj hlavní cíl – vytvářet lepší každodenní život pro co nejvíce lidí. Chceme, abychom byli ještě dostupnější, aby se lidem nakupovalo ještě pohodlněji a abychom postupovali ještě šetrněji s ohledem na lidi a planetu. Naším cílem je, aby lidé z IKEA odcházeli spokojení. A to ať se s námi setkají digitálně nebo osobně, v obchodním domě nebo na nových až do této chvíle méně obvyklých místech, jako je například IKEA Point v Praze. Zkrátka ať se s námi setkají kdekoli a kdykoli. Chceme tohoto cíle dosáhnout a zároveň chceme mít pozitivní vliv na planetu i společnost,“ pokračuje Mounia El Hilali.

Podrobné finanční výsledky IKEA Retail Česká republika zveřejní společnost v lednu 2019.

 

1. Ingka Group, dříve IKEA Group, je s 367 obchodními domy IKEA na 30 trzích největší franšízou IKEA. Zaměstnává 158 500 lidí. Název Ingka vychází ze jména svého zakladatele, Ingvara Kamprada.
2. Finanční rok: 1. září 2017 až 31. srpna 2018.
3. za finanční rok 2017 to bylo 34,1 miliard eur.

 

Zdroj: Ogilvy Public Relations

Praha, 14. října 2018