Společnost 3M pokračuje v boji proti výskytu předražených respirátorů a jejich padělků

Technologická společnost 3M se rozhodla zasáhnout proti těm, kteří zneužívají koronavirovou pandemii ve svůj prospěch. V posledních týdnech se 3M celosvětově potýká s případy prodeje originálních výrobků 3M za přemrštěné ceny, ale i s padělaním jejích výrobků, nebo dokonce se společnostmi, které neoprávněně vystupovaly jako její obchodní partneři. Proti těmto nekalým praktikám společnost  3M podnikla rázné kroky.

3M se snaží chránit veřejnost před padělaným nebo předraženým zdravotnickým materiálem, včetně respirátorů a ochranných masek, které jsou pro zdravotnický personál zásadní,“ řekl Mike Roman, předseda představenstva a generální ředitel 3M a dodal: „podnikneme rázné kroky proti těm, kteří usilují o nezákonné a neetické využití nákazy COVID-19. V této záležitosti spolupracujeme s orgány činnými v trestním řízení po celém světě.“

Výroba se navyšuje, ceny zůstávají

Respirátory 3M jsou všude ve světě velmi žádané. Od začátku epidemie společnost 3M zdvojnásobila svou globální produkci respirátorů N95, resp. respirátorů třídy FFP 2 a dalších filtračních respirátorů na více než 1,1 miliardy ročně, což je téměř 100 milionů měsíčně. Společnost 3M rovněž v souvislosti s pandemií nezměnila ceny, které účtuje za své respirátory, a také intenzivně pracuje na tom, aby zamezila třetím stranám v prodeji respirátorů za přemrštěné ceny.

Jak se vyhnout padělkům

Společnost 3M doporučuje nakupovat značkové produkty pouze od autorizovaných distributorů nebo prodejců 3M, to dává spotřebitelům největší záruku, že dostanou originální produkty 3M. Spotřebitelé by měli nakupovat respirátory pouze v původním balení a s návodem k použití, který je přiložen ke každému produktu. Respirátory 3M by se neměly prodávat jednotlivě nebo bez obalu a bez pokynů pro uživatele. Výrobky, kterým chybí popruhy, mají zvláštní zápach, zablokované ventily nebo chybně napsané popisky, pravděpodobně nejsou originálními respirátory značky 3M.

Společnost 3M rovněž spotřebitelům a zákazníkům doporučuje věnovat pozornost oficiální dokumentaci:

  • Ověřte pravost nabídky a náležitosti faktury, pokud je požadována platba předem.
  • Zkontrolujte, zda obchodní název společnosti 3M, název domény, podrobnosti o adrese, telefonní číslo a e-mailové adresy uvedené v dokumentech jsou správné a neobsahují žádné chyby.
  • Zkontrolujte číslo banky a bankovního účtu uvedené na faktuře (např. stát či příjemce).

Jak bojovat proti podvodníkům

Pokud mají spotřebitelé a zákazníci podezření na podvodné jednání nebo si nejsou jisti původem výrobku či přiměřeností požadované ceny, mohou své obavy sdělit na webové stránce 3MEthics.com nebo lince 800 142 550.

 

Zdroj: 3M Česko, spol. s.r.o.

Praha, 6. května 2020