Penny je lidem nejblíže, potvrzuje mapa dojezdových vzdáleností

Řetězec PENNY je lidem v Česku ze všech sítí prodejen nejblíže, potvrzují mapové údaje. Z jakéhokoli místa v Česku je v průměru dojezdová vzdálenost do nejbližší prodejny PENNY podle statistiky založené na analýze dat Google Maps necelých 10 kilometrů. To představuje o čtvrtinu lepší čísla v porovnání s dalším hráčem na trhu. Pro naprostou většina Čechů, kteří letos podle nedávného průzkumu CzechTourismu tráví z 61 procent dovolenou v tuzemsku, to znamená, že i v letních měsících budou mít PENNY vždy nablízku pro nákupy.

Pozici nejbližšího řetězce přitom bude PENNY i nadále posilovat. Aktuálně má v celém Česku 422 prodejen, což představuje nejhustší síť v zemi. V letošním roce otevře dohromady dalších až 15 provozoven. Konkrétně jde například o České Budějovice, Bechyni, Kojetín, Liberec, Podivín, Prahu nebo Miroslav. A nezůstane jen u toho. PENNY má výrazné plány expanze i do dalších let.

9,69 kilometru, taková je přesná průměrná vzdálenost k nejbližšímu PENNY, počítaná z husté mapy cca 13 tisíc míst v celé ČR, v níž jsou zahrnuty i ty nejodlehlejší lokality v Česku. Průměrná doba dojezdu autem čítá 12 minut a 12 vteřin. Pro srovnání – druhá největší síť v Česku má podle této metodiky průměrnou vzdálenost 12,4 kilometru a dojezd rovných 15 minut, třetí pak 16,41 kilometru a 18 minut 54 vteřin. „Při letním cestování po Česku tak příliš nezáleží na tom, zda lidé tráví volno v hotelu ve městě, v kempu nebo pod stanem uprostřed přírody, do našich obchodů to mají vždy blízko. V PENNY najdou vše na dovolenou, víkend na chalupě, nebo cestu na kole, od čerstvé zeleniny, přes špekáčky, pivo a limonády až po zmrzlinu a celou řadu českých produktů,“ říká Draško Lazović, jednatel PENNY pro prodej, výstavbu, expanzi a supply chain.

Podle něj vidí PENNY v Česku celkově prostor pro 550 až 600 svých prodejen. „Takto to máme stanovené v naší strategii rozvoje. Naši síť posílíme nejen v Praze a dalších velkých městech, zaměříme se i na menších sídla v místech, kde dosud nejsme zastoupeni. Jedním z naších strategických cílů je být lidem vždy co nejblíže,“ říká Draško Lazović.

Expanze je kromě neustále se vylepšující nabídky jedním z faktorů, který řetězci výrazně pomáhá v posilování jeho tržní pozice. „V loňském roce v našich prodejnách nakupovalo 175 milionů zákazníků, o 13 milionů více v porovnání s rokem 2022,“ uvádí Lazović.

Celkově již nyní působí PENNY v městech a městečkách, kde žijí téměř 2/3 Čechů – konkrétně 6,4 milionu. Tito lidé to mají k nebližšímu PENNY v průměru 3,75 kilometru daleko a dojezdová vzdálenost autem je podle analýzy Google Maps 5 minut a 32 vteřin. I tato data se s další expanzí budou snižovat.

Kromě výstavby zcela nových prodejních míst PENNY průběžně modernizuje své stávající obchody, aby byly co nejpříjemnějším místem k nákupům. Kompletní obměna interiéru prodejny, spojená také s instalací nových úspornějších technologií a vylepšením zázemí pro zaměstnance, zabere 5 dnů. Prodejny, které už ze stavebního hlediska nesplňují standardy PENNY, pak procházejí rozsáhlejšími úpravami, jež trvají obvykle kolem 6 měsíců. Nedávno takové investice proběhly například v Benešově a Kroměříži, obě prodejny byly znovu otevřeny před začátkem léta.

Všechny nové i modernizované obchody staví PENNY ve formátu Markthalle, který je navržen v duchu tržiště s výrazným využitím přírodních prvků. Prodejny díky velkým proskleným plochám působí vzdušně a prostorně a nabízí příjemné nákupní prostředí. Zákazníci v nich oceňují například plně zakryté pečivo nebo prostorné uličky. Kromě příjemného prostředí pro zákazníky i komfortního zázemí pro zaměstnance přináší nasazení konceptu Markthalle významné energetické úspory. Například díky výměně interního i externího osvětlení a chladící i mrazící technologie lze na jedné prodejně po její modernizaci uspořit přibližně 75 MWh elektřiny ročně.

 

Zdroj: Svengali Communications

Praha, 23. srpna 2024