Palírna U Zeleného stromu plánuje desetiprocentní růst tržeb

Druhá největší česká likérka, Palírna U Zeleného stromu plánuje letos růst tržeb téměř o desetinu na zhruba 1,55 miliardy korun. Loni tržby likérky s 500 letou tradicí vrostly o čtyři procenta na 1,4 miliardy korun.

Přibližně stejný růst plánuje jedna z nejstarších palíren v Evropě také u exportu, kde chce proniknout na nové trhy, především v Číně, Japonsku, na Filipínách či v USA.

Pavel Kadlec, ředitel Palírny U Zeleného stromu: „Předpokládáme, že se nám v letošním roce bude dařit ještě lépe než v roce 2016. Ovlivní to především ekonomická situace a rostoucí kupní síla lidí, kteří budou více kupovat kvalitnější lihoviny. Zároveň letos plánujeme až o polovinu zvýšit marketingový rozpočet především na podporu našich klíčových značek Stará myslivecká, Vodka 42 a Hanácká vodka. To by se, nejen na základě loňské zkušenosti, mělo odrazit ve zvýšeném zájmu o tyto klíčové značky.

Palírna U Zeleného stromu chce podle Pavla Kadlece také výrazněji proniknout na nové zahraniční trhy. „Postupně připravujeme veškeré kroky k tomu, abychom ve druhé polovině roku mohli ohlásit nové trhy, na které vstoupíme. V letošním roce plánujeme, že export vzroste o více než sedm procent. Chceme se nově dostat na některý z trhů jako je Japonsko, Čína, Filipíny nebo USA, kde vidíme obrovský potenciál v růstu některých z našich klíčových značek. Naším cílem je, aby během následujících pěti let alespoň jedna z našich strategických značek byla významným hráčem na třech světových kontinentech,“ uvedl Pavel Kadlec.

Růst prodejů by se letos měl týkat všech tří strategických značek Palírny U Zeleného stromu, Staré myslivecké, Vodky 42 a Hanácké vodky. „Sázíme především na posilování znalosti a vztahů spotřebitelů k těmto značkám. Pomoci by nám mělo až 50 procentní navýšení marketingového rozpočtu oproti roku 2016. Počítáme tak s 10procentním růstem prodejů Staré myslivecké a zdvojnásobením objemů prodejů Staré Myslivecké Reserve.  U Hanácké vodky plánujeme zvýšení o 25 procent v meziročním srovnání,“ doplnila marketingová ředitelka Zuzana Behová.

Palírna U Zeleného stromu ročně vyrobí 120 tisíc hektolitrů lihovin. V loňském roce dosáhla likérka podle neauditovaných výsledků zisku 22 milionů korun.

 

Zdroj: Palírna U Zeleného stromu a.s.

Praha, 20. března 2017