Nové tváře ve vyšším managementu HARTMANN – RICO

Dvojici nových postů ve vyšším managementu zřídila na začátku roku společnost HARTMANN – RICO. Marketingovým ředitelem pro český a slovenský trh se stal Tomáš Marenčák, pozici obchodní ředitelky obsadila Marie Mošová. Společnost si od upravené struktury slibuje optimalizaci aktivit v obchodu a marketingu, snadnější zavádění inovací i nových postupů a v neposlední řadě také efektivnější využití financí.

Marketingové i obchodní aktivity do konce loňského roku plně spadaly přímo pod CEO a předsedu představenstva HARTMANN – RICO Tomáše Groha. „Tomáš Marenčák i Marie Mošová jsou manažeři s dlouholetými zkušenostmi. Tento krok nám pomůže se v obou oblastech dále posunout a rychleji reagovat na nové trendy a výzvy,“ uvedl Tomáš Groh.

Tomáš Marenčák se z pozice nového marketingového ředitele stará o aktivity na českém i slovenském trhu. „HARTMANN – RICO je v obou zemích díky dlouholeté tradici lídrem v segmentu zdravotních pomůcek. V rámci globální struktury má naše společnost velmi silné postavení, patříme mezi takzvané core countries. Této pozice chceme využít a umožnit našim talentům prosadit se v rámci celé skupiny,“ řekl nový marketingový ředitel Tomáš Marenčák.

I přes aktuální enormní růst cen vstupů se podle něj firma nyní soustředí na posilování tržního postavení v klíčových divizích, jako jsou Léčba ran, Inkontinence a také Mise: Prevence infekcí, díky níž chce HARTMANN – RICO výrazně snížit riziko nozokomiálních infekcí v našich nemocnicích. „Naše komunikace bude dynamičtější a bude více reagovat na aktuální trendy,“ upřesnil Tomáš Marenčák.

Podobně k novým kompetencím přistupuje i čerstvá obchodní ředitelka Marie Mošová. „Tržní prostředí se vlivem makroekonomických změn v posledním období značně mění. Naši zákazníci z řad zdravotnických velkoobchodů, ambulancí, lékáren, domovů pro seniory i nemocnic hledají nové možnosti, jak obsloužit své klienty či pacienty v rámci rozšířených value chain řešení. Tato změna trhu vytváří nové nároky i na nás jako na významného dodavatele v oblasti zdravotnických prostředků, kde potřebujeme do trhu působit v rámci harmonizované obchodní politiky,“ popsala Marie Mošová.

V rámci nové struktury se podle ní prohloubí a zefektivní využívání synergií mezi jednotlivými trhy, kam společnost dodává své výrobky a služby s přidanou hodnotou. „Změna nám tak pomůže i nadále pokračovat v naší ambici být významným dodavatelem zdravotnických prostředků, který buduje v České republice trhy a získává na nich tržní podíl,“ dodala nová obchodní ředitelka HARTMANN – RICO.

Ing. Marie Mošová

Obchodní ředitelka HARTMANN – RICO a.s.

Vystudovala podnikové hospodářství na Ekonomicko-správní fakultě Masarykovy univerzity v Brně. První pracovní zkušenosti sbírala ve společnostech Hamé či Tescoma. V roce 2012 nastoupila do marketingového oddělení HARTMANN – RICO. V roce 2016 získala ocenění Purpurový delfín za komplexní marketingovou strategii s ohledem na potřeby zákazníka. Od roku 2018 se věnuje zejména řízení obchodu, kde se zaměřuje na rozvoj kompetencí obchodních zástupců ve vazbě na prodej přidané hodnoty výrobků a služeb. Doposud řídila oblast lékárenského byznysu a pracovala na pozici Business Unit Manager.

Marii Mošové je 42 let, pochází ze Zlína, s manželem a dcerou žije v Brně. Kromě řízení obchodu je její velkou vášní floristika.

Ing. Tomáš Marenčák

Marketingový ředitel HARTMANN – RICO a.s.

Je marketingový specialista, který se v oblasti zdravotnictví pohybuje s menšími přestávkami celý svůj profesní život. V HARTMANN – RICO působil 4 roky na pozici Marketing Manager pro Slovensko.

Absolvoval Národohospodářskou fakultu Ekonomické univerzity v Bratislavě v oboru hospodářská politika. Pracovní zkušenosti v oblasti zdravotnického obchodu a marketingu nasbíral například ve společnostech UCB Pharma nebo Novartis, kde působil nejen v Česku a na Slovensku, ale také v regionálních marketingových a obchodních strukturách střední, jižní a východní Evropy.

Tomáši Marenčákovi je 42 let, pochází z Bratislavy, kde také žije s manželkou a dvěma dětmi. Mezi jeho záliby patří nové technologie či stavebnice Lego.

 

Zdroj: HARTMANN – RICO a.s.

Praha, 26. února 2023