Největší obchodní řetězce se spojily v Národní potravinové sbírce

Největší hráči v sektoru obchodu se 11. listopadu spojí pod hlavičkou Národní potravinové sbírky. V téměř 750 obchodech deseti klíčových obchodních řetězců proběhne sbírka trvanlivých potravin a drogistického zboží.

Pro obchodníky jde o jednu ze stěžejních aktivit v oblasti společenské zodpovědnosti v tomto roce. Unikátní je nejen celonárodní rozsah této sbírky, ale i to, že jindy si konkurující řetězce se spojí, aby pomohly potřebným z okolí, kde žijí jejich zákazníci. Potraviny pak putují například matkám samoživitelkám, lidem v azylových domech, seniorům a dalším potřebným. Sbírku organizuje a zapojení obchodníků koordinuje platforma Byznys pro společnost. Záštitu nad sbírkou převzal ministr zemědělství Marian Jurečka.

Národní potravinová sbírka se letos uskuteční 11. listopadu od 8.00 do 20.00 v 395 obchodech partnerských řetězců a 355 prodejnách drogerií. Do projektu se zapojily řetězce Tesco, Globus, Penny Market, Kaufland, Albert, Lidl, BILLA, Makro a všechny drogerie dm markt a ROSSMANN. Přehled všech prodejen je k dispozici na www.potravinypomahaji.cz. V porovnání s rokem 2016 je to o 90 zapojených prodejen více. Sbírka loni vynesla 312 tun zboží, z toho 4,6 tun drogistického zboží.

Obchodníci stále více využívají platformu Národní potravinové sbírky, aby oslovili své zákazníky a ukázali jim, že společně mohou pomoci okolí, v kterém obchodníci působí a zákazníci žijí. Sbírku komunikují prostřednictvím POS materiálů v obchodech, na svých webech, direct mailu atd.  „Zapojení obchodníků je od rok od roku masivnější. Chtějí tak pomoci dobré věci, ale současně si uvědomují, že zákazníci to od nich očekávají a dlouhodobě se to projevuje na jejich loajalitě ke značce. Víme, že až 70 % zákazníků dává přednost firmám, které jasně deklarují svůj závazek přinášet pozitivní společenský a environmentální dopad. Ještě důležitější je to pro generaci tzv. mileniálů,“ říká k Národní potravinové sbírce Pavlína Kalousová, předsedkyně Byznys pro společnost – platformy organizující sbírku.

Zákazníci mohou pomoci nákupem potravin a drogistického zboží lidem v nouzi. Cesta potravin vede z nákupního košíku dárců k dobrovolníkům, kteří budou v sobotu 11. listopadu přímo v obchodech za pokladnami. Ti převezmou darované potraviny, roztřídí a večer 11. listopadu budou darované potraviny převezeny do potravinových skladů České federace potravinových bank. Odtud již potraviny putují k jednotlivým charitativním organizacím a přes ně k potřebným. Důležité je, že cesta potravin je přímá a krátká. Darované potraviny zůstávají v pobočce potravinové banky v tom kraji, kde byly darovány. Proto darováním pomáhají lidé především ve svém okolí.

Na webových stránkách projektu www.potravinypomahaji.cz lze najít tipy na vhodné potraviny nebo drogistické zboží, které darovat. Jde například o konzervy všeho druhu, instantní polévky, mouku, cukr, luštěniny, těstoviny, rýže, krupici, cereálie, dětské výživy, cukrovinky pro děti (čokolády, bonbony), trvanlivé uzeniny, prací prášky, sprchová mýdla, dětské pleny atd.

„Potraviny a drogistické zboží je to nejpřirozenější, jak mohou obchodníci pomoci okolí, kde působí a kde žijí jejich zákazníci. Proto obchodníci dlouhodobě spolupracují s potravinovými bankami, zapojují se opakovaně do Národní potravinové sbírky a rozvíjí své aktivity v oblasti udržitelnosti podnikání. Nejde tedy o aktivity, ke kterým by byli „dotlačeni“ zákonem, jak se to dnes v některých případech bagatelizuje,“ říká Pavlína Kalousová, předsedkyně Byznys pro společnost.

 

Zdroj: Byznys pro společnost

Praha, 3. listopadu 2017