Mattoni 1873 a PepsiCo dokončily akvizici srbského výrobce Knjaz Miloš

Mattoni 1873 prostřednictvím své společnosti Karlovarské minerální vody (KMV), a PepsiCo, Inc. (PepsiCo) prostřednictvím své společnosti Frito-Lay Trading Company (Europe) dnes v Bělehradě dokončily akvizici 100% podílu v srbském výrobci minerální vody a nealkoholických nápojů Knjaz Miloš od Mid Europa Partners, formou společného podniku (joint venture).

Transakce, kterou schválil příslušný antimonopolní úřad, zahrnuje prodej výrobních aktiv Knjaz Miloš v Srbsku včetně jeho značek jako je Knjaz Miloš, Aqua Viva, Guarana a ReMix Knjaz, Tube, Gusto.

Společnost Knjaz Miloš se sídlem v srbském Aranđelovaci je s více než 200letou historií největším výrobcem minerálních vod a energetických nápojů na srbském trhu.

PepsiCo, globální potravinářská a nápojová společnost působící ve více než 200 zemích a oblastech světa, a Mattoni 1873, největší distributor nealkoholických nápojů ve střední Evropě, spolu ve střední Evropě vybudovaly dobře fungující obchodní vztahy. V České republice, Maďarsku, Slovensku a Bulharsku je Mattoni 1873 výhradním výrobcem a distributorem nápojového portfolia PepsiCo, zároveň distribuuje pochutiny PepsiCo v České republice, na Slovensku a v Maďarsku.

„Začlenění firmy Knjaz Miloš do skupiny Mattoni 1873 poskytne firmě možnost dalšího růstu a zákazníkům a zaměstnancům stabilitu. Propojením portfolií Mattoni 1873 a Knjaz Miloš nabídneme všem našim spotřebitelům a zákazníkům skvělé služby,“ říká Alessandro Pasquale, generální ředitel Mattoni 1873.

„V posledních letech byla spolupráce mezi PepsiCo a Mattoni 1873 velmi úspěšná a díky této transakci vidíme významný potenciál pro růst a rozšíření naší přítomnosti. Jsme rádi, že můžeme na této nové cestě partnersky spolupracovat s Mattoni 1873“, uvedl Christophe Guille, GM Senior Vice President PepsiCo Central Europe, Greater Balkans & DACH.

„Knjaz Miloš průběžně inovuje výrobky i jejich balení, aby posílil své vedoucí postavení v kategoriích vod a nápojů. Nové a znovuoživené značky společnosti razí cestu v přímé digitální komunikaci s mladšími spotřebiteli. Díky tomuto inovativnímu růstu společnost během doby ve vlastnictví Mid Europa vyrostla více než dvojnásobně. Přejeme vedení Knjaze Miloše, aby úspěšně pokračovalo dál společně s Mattoni 1873 a PepsiCo,” dodal Robert Knorr, Co-Managing Partner společnosti Mid Europa Partners.

„Zlepšením všech aspektů výkonu našeho podnikání za posledních několik let jsme z firmy Knjaz Miloš udělali respektovanou společnost evropského nápojového průmyslu. Těšíme se na budoucí propojení s předními značkami, což vnímáme jako důkaz našeho úspěchu,“ řekl Miloš Stojisavljević, generální ředitel Knjaz Miloš.

Mattoni 1873 tak pokračuje v akvizičním růstu do evropských zemí. Od roku 2008 vlastní 100% podíl v rakouské firmě Waldquelle Kobersdorf. V roce 2015 ovládla Kékkúti Ásványvíz a Szentkirályi Ásványvíz, dva vedoucí výrobce balené vody v Maďarsku. V roce 2017 přidala do svého portfolia společnost Quandrant Beverages JSC, oficiálního výrobce nealko nápojů PepsiCo v Bulharsku. V roce 2018 pak získala licenci a podniky firmy PepsiCo v ČR, Slovensku a Maďarsku.

Knjaz Miloš – srbský lídr s 200letou tradicí

Společnost Knjaz Miloš se sídlem v Aranđelovaci v centrálním Srbsku se pyšní tradicí sahající do roku 1811 a je největším výrobcem minerální vody v regionu bývalé Jugoslávie.

Knjaz Miloš je dlouhodobým lídrem trhu se silným a inovativním portfoliem. Zahrnuje přírodní perlivou minerální vodu KNJAZ MILOŠ, přírodní nesycenou minerální vodu AQUA VIVA, energetický nápoj GUARANA, osvěžující nealkoholický nápoj REMIX KNJAZ a džusy GUSTO a GOLF. Firma Knjaz Miloš zaměstnává Srbsku na 800 pracovníků.

 

Zdroj: Mattoni 1873

Praha, 23. srpna 2019